محصولی از کلاسن با قیمت یک میلیون دلار

نگاهی به رولزرویس کالینان زرهی

23 مهر 1400 10:46

ناگفته پیداست که رولزرویس کالینان خودروی ارزانی نیست و در واقع به عنوان یکی از گران­‌قیمت‌ترین شاسی­‌بلندهای موجود شناخته می­‌شود. البته قیمت نیم میلیون دلاری این خودرو در حالت استاندارد، برای مسئولان شرکت سازنده چندان گران به نظر نمی­‌رسد.

کلاسن فهرستی طولانی از تجهیزات ایمنی را برای این شاسی­‌بلند لوکس درنظر گرفته و آن را به یک خودروی زرهی تبدیل کرده.اما آن‌دسته از مشتریان که برای خریداری نسخه­‌های گران‌تر کالینان هم بودجه در اختیار داشته باشند، می­‌توانند به سراغ نسخه آماده شده توسط شرکت کلاسن (Klassen) بروند که قرار است با قیمت تقریباً دو برابر نمونه استاندارد، یعنی نزدیک به یک میلیون دلار به فروش برسد.

البته قیمت بالای این خودرو قابل توجیه است، چراکه کلاسن فهرستی طولانی از تجهیزات ایمنی را برای این شاسی­‌بلند لوکس درنظر گرفته و آن را به یک خودروی زرهی تبدیل کرده.

سطح حفاظتی CEN 1063 BR6 یکی از نخستین اقدامات انجام شده است، ضمن‌این‌که به واسطه پوشش سقف، کف و درها، اکنون این خودرو در برابر انفجار دو نارنجک دستی DM51 مقاوم شده است. شیشه‌­های چند لایه ضدگلوله، حفاظت بالستیک از خودرو شامل باتری و بخش‌های الکترونیکی، تقویت لولای درها و سایر نقاط سازه خودرو به همراه تایرهای ضد پنچری ران‌فلت، سایر موارد درنظر گرفته شده برای این خودروست.

ولزرویس کالینان زرهی محصولی از کلاسن با قیمت یک میلیون دلار

البته تیونر آلمانی نهایت تلاش خود را به کار بسته تا با افزودن این موارد، خدشه‌ای به طراحی اولیه خود وارد نکند، ضمن این‌که ایجاد تغییرات ظاهری ویژه می‌­تواند در جلب توجه نسبت به این خودرو هم موثر باشد.

کلاسن به فضای کابین هم توجه داشته و آمادگی پذیرش هرگونه سفارش از سوی مشتریان را دارد.

ولزرویس کالینان زرهی محصولی از کلاسن با قیمت یک میلیون دلار

کلاسن قیمت این محصول را 833 هزار یورو تعیین کرده، که تقریباً برابر با 962 هزار دلار است. این رقم مطمئناً برای طیف وسیعی از مشتریان گران به نظر می‌رسد، اما برای افرادی که خواهان یک خودروی زرهی باشند، مطمئنا رقم چندان زیادی نیست. مدت زمان لازم برای تبدیل رولزرویس کالینان به یک خودروی زرهی توسط کالینان برابر با سه ماه اعلام شده است.

دیدگاه کاربران