راه‌حلی همه‌جانبه برای حمل و نقل شهری در آینده

معرفی کانسپت فولکس‌واگن OnePod

26 مهر 1400 10:30

گروه فولکس‌واگن، کانسپت OnePod را به عنوان دست‌آوردی جدید در نمایشگاه DRIVE. Forum معرفی خواهد کرد. این کانسپت در واقع یک پوسته‌ الکتریکی به همراه فضای داخلی تنظیم‌شونده است، که در مرکز طراحی گروه فولکس‌واگن در Potsdam ایجاد شده و دید شرکت را برای آینده‌ی حمل‌و‌نقل شهری، نشان می‌دهد‌.

واژه‌ One به کار رفته در نام کانسپت، اشاره به «یک راه حل همه جانبه» است، که به کاربردهای متعدد آن اشاره دارد.واژه‌ One به کار رفته در نام کانسپت، اشاره به «یک راه حل همه جانبه» است، که به کاربردهای متعدد آن اشاره دارد. مثالی که در تصویر مشخص است، به عنوان یک robotaxi طراحی شده؛ زیرا فولکس‌واگن قصد دارد در آینده به یک ارائه‌دهنده خدمات تبدیل شود.

ظاهر خارجی OnePod جعبه‌‌مانند و آیرودینامیکی با سطوح شیشه‌‌ای بزرگ است؛ چرخ‌ها نیز پوشیده و پنل‌های بدنه تراشیده شده‌اند. نوارهای LED در دو طرف، از طریق سیگنال‌ها و هشدارها با سایر کاربران جاده، ارتباط برقرار می‌کنند. یک جایگاه تاشوی حمل دوچرخه در قسمت عقب قرار گرفته است، تا مسافران بتوانند دوچرخه‌ خود را حمل کنند.

کابین قابل تنظیم، دارای فضای کافی و دید مناسب است. در این نسخه می‌توان چهار مسافر را در خود جای دهد. کنترل‌ها در قسمت دسته‌ صندلی‌ها قرار گرفته‌اند و یک صفحه‌نمایش بزرگ، اطلاعات را در طول سفر نشان می‌دهد.

کانسپت فولکس‌واگن OnePod

هنگامی که در حالت پارک است، ارتفاع جدول را تشخیص داده و به طور اتوماتیک کف خودرو را پایین می‌آورد تا والدین به همراه کالسکه‌ کودک خود و افراد ناتوان روی ویلچر، به راحتی از طریق درهای بزرگ کشویی، سوار شوند. یک دوربین روی سقف خودرو تعبیه شده و مسافران را تشخیص می‌دهد و هنگام نزدیک شدن، به طور اتوماتیک در را باز می‌کند.

نمونه‌ اولیه‌ OnePod 31 دسامبر 2021 در نمایشگاه  The Future of Urban Mobility واقع در برلین، به نمایش در می‌آید.

دیدگاه کاربران