سوپراسپرت ایتالیایی با قلب آمریکایی

معرفی مازانتی اوانترا پیورا

6 آبان 1400 20:13

هشت سال از زمانی که شرکت خودروسازی مازانتی (Mazzanti Automobili) در جریان نمایشگاه برندهای برتر موناکو از محصول خود یعنی اوانترا (Evantra) پرده‌برداری کرد، می­‌گذرد. از سال 2013 تاکنون، این شرکت ایتالیایی مشغول بروزرسانی و بهبود محصول خود بوده است، که از میان آن‌ها می‌­توان نسخه Millecavalli از اوانترا با پیشرانه 8 سیلندر 7.3 لیتری LS7 توئین توربو به قدرت 1200 اسب­‌بخار را مثال زد.

نیروی محرکه نسخه پیورا از پیشرانه آمریکایی 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپرشارژر تامین شده است، که 761 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کند. اکنون مازانتی نسخه دیگری از این خودرو را به نام اوانترا پیورا (Evantra Pura) معرفی نموده است. همانطور که از نام این مدل برمی‌­آید، پیورا برای نمایش ترکیب سادگی و عملکرد فنی یک خودروی سوپراسپرت به میدان آمده است.

نیروی محرکه نسخه پیورا از پیشرانه آمریکایی 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپرشارژر تامین شده است، که 761 اسب‌­بخار قدرت و 910 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. هرچند نیروی پیورا کمتر از قدرتمندترین نسخه اوانترا است که در سال 2018 معرفی شد، اما وزن آن نسبت به نسخه اولیه این خودرو 90 واحد کاهش یافته و به 1290 کیلوگرم محدود شده است.

به لطف این ویژگی‌­ها، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت مازانتی اوانترا پیورا از حالت سکون برابر با 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو 360 کیلومتر برساعت اعلام شده است. نیروی لازم برای توقف نیز از مجموعه ترمز کربن-سرامیک ساخت برمبو تامین خواهد شد.

مازانتی اوانترا پیورا

امکانات وسیعی برای سفارشی­‌سازی مازانتی اوانترا پیورا پیش‌­بینی شده که از میان آن‌ها می­‌توان به نمایشگر روی فرمان برای نمایش اطلاعات، پدال­‌های تعویض دنده از پشت فرمان از جنس فیبرکربن و صندلی­‌های متناسب با نیاز راننده، اشاره کرد.

مازانتی درباره قیمت این خودرو سکوت نموده است، ولی اعلام کرده قصد دارد سالیانه پنج دستگاه از این محصول را تولید نماید. بدیهی است که تعداد محدودی از این مدل ساخته خواهد شد.

دیدگاه کاربران