آیگو 2019 با چند تغییر در طراحی ظاهری در کنار بروزرسانی‌های بیشتر در بخش فنی.

نگاهی به تویوتا آیگو قبل از نمایشگاه ژنو

4 اسفند 1396 11:00

مجموعه مدل‌های موجود تویوتا در آمریکا با خودروی شهری جمع‌وجور یاریس شروع می‌شود، ولی در اروپا، تویوتا یک مدل کوچک‌تر از یاریس به نام آیگو را هم در میان مدل‌های خود دارد. تویوتا هنگامی که در سال 2014 و در نمایشگاه خودروی ژنو، نسل دوم آیگو را معرفی کرد، می‌خواست خونی تازه در رگ‌های این مدل سگمنت A تزریق کند. کمپانی آپشنهای زیادی برای خودرو ارائه می‌کرد و مشتریان می‌توانستند بهخوبی آن را سفارشیسازی کنند، طراحی زیبای X مانند قسمت جلو هم توانست نظر مشتریان را به این خودروی کوچک جلب کند.

طراحان تویوتا سعی کرده‌اند که سبک طراحی ژاپنی را با حس‌وحال اروپایی ترکیب کنند.اکنون، یک نسخه بهروزشده از این خودرو، قرار است روز سهشنبه با چند تغییر در طراحی ظاهری در کنار بروزرسانیهای بیشتر زیر کاپوت که وعدهی تجربهی سواری بهتر می‌دهند، در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 رونمایی شود.

ترکیبی از استایل ژاپنی و اروپایی

در طراحی این نسل از آیگو، طراحان تویوتا سعی کرده‌اند که سبک طراحی ژاپنی را با حسوحال اروپایی ترکیب کنند. این خودرو با داشتن ظاهری الهامگرفته از تکنولوژی، موسیقی پاپ و انیمیشن‌های ژاپنی، در این سگمنت خودرویی نه چندان جذاب، بسیار زیبا و دوستداشتنی به نظر می‌رسد. برای تویوتا، فرم جذاب X مانند، در طراحی بخش جلوی خودرو که سبب فروش بیشتر خودرو می‌شود، امری ثابت شده است.

طراحی بهتر قسمت جلو

مدل 2019 آیگو، این طراحی را تقریباً حفظ کرده و برخی تغییرات جزئی را برای زیباتر کردن آن، روی خودرو اعمال کرده است. در مدل جدید، گلگیرهای خودرو نسبتاً بزرگ‌تر شدهاند. دهانهی خودرو ظاهری تهاجمی‌تر دارد و زیر چراغ‌های جلو از پلاستیک مشکی استفاده شده است. طرح X قسمت جلو، همرنگ بدنه است و جای چراغ‌های مهشکن هم تغییر کرده است. چراغ‌های جلو و عقب خودرو هم از طراحی جدید بهره می‌برند.

پیشرانه با کمترین تغییرات

پیشرانه 3 سیلندر این خودرو در 6 هزار دور در دقیقه، 71 اسب‌بخار نیرو و 94 نیوتنمتر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با 68 اسب نیرو و 95 نیوتن‌متر گشتاور در مدل فعلی، تقریباً دست نخورده باقی مانده است. تویوتا می‌گوید خودرو با این ترکیب فنی، می‌تواند صفرتاصد را در 13.58 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 160 کیلومتربرساعت داشته باشد. مدل‌های دوستدار محیط زیست این خودرو، دندهی 4 و 5 با فاصله بیشتر، تایرهای ویژه و یک سیستم استارت/استاپ دارند. همچنین برای بهبود فرمان خودرو، آیگوی جدید از سیستم تعلیق بهینه و نرمافزار فرمان بروزرسانیشده بهره می‌برد.

کابینی بی‌صداتر از همیشه

یکی از تمرکزهای اصلی طراحان و مهندسان تویوتا در طراحی نسل جدید آیگو، کاهش لرزش و صدای کابین بوده؛ دو مشکلی که معمولاً در خودروهای سگمنت A بسیار رایج است. برای این منظور، در ساخت پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر VVT-i خودرو از مواد و قطعات جدید با اصطکاک کمتر استفاده شده و برای کاهش لرزش پیشرانه هنگام درجا کار کردن، یک میلهی تعادل جدید روی آن نصب شده است. آیگو همچنین از یک سیستم تزریق سوخت مستقیم دوگانه، یک ضریب کمپرس بالا و یک سیستم گردش گاز خنکشدهی اگزوز بهره می‌برد.

تریم‌های همیشگی

تویوتا به منظور برطرف کردن مشکلات مرتبط با لرزش و سروصدای کابین، درزهای خودرو را به خوبی گرفته است و در ساخت داشبورد، ستون‌های جلو، دربها و قسمت عقب خودرو از مواد اولیهی جذبکنندهی صدا استفاده کرده است. تویوتا آیگو جدید را در تریم‌های ایکس، X-Play و X-Clusiv وارد بازار خواهد کرد و دو تریم X-Cite و X-Trend به عنوان نسخه‌های ویژهی خودرو بعدها ارائه خواهند شد. کمپانی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فروش این خودرو در بازار آمریکا ندارد.

دیدگاه کاربران