پایبندی تیونر آلمانی به اصول خود

تیونینگ استون‌مارتین DBX توسط منصوری

15 آبان 1400 13:53

شرکت منصوری معمولاً به انجام پروژه‌­های ملایم و بی­‌حاشیه شهرت ندارد، اما در چند محصولی که اخیراً از سوی این شرکت معرفی شد، کمی تفاوت با گذشته را شاهد بودیم. اما با معرفی نسخه تیون شده از استون‌مارتین DBX، به نظر می­‌رسد منصوری دوباره به ریشه‌­های خود بازگشته و چهره این خودرو را کاملاً متحول ساخته است.

پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوشارژ استون‌مارتین DBX توسط منصوری تقویت شده است و اکنون 800 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کند.استون‌مارتین DBX در حالت استاندارد ارتفاع زیادی ندارد، اما نسخه منصوری علاوه بر کاهش ارتفاع، به رینگ‌های 24 اینچی نیز مجهز شده است، که البته تهویه بهتر برای سیستم ترمز را نیز به همراه آورده است.

قطعات فیبرکربن این مجموعه شامل برخی اجزاء در نمای جلو و عقب و همچنین دو باله عقب در انتهای سقف و روی صندوق عقب خواهد بود. منصوری اعلام کرده که نصب دو باله عقب برای DBX علاوه بر جنبه ظاهری، از نظر آیرودینامیک هم موثر خواهد بود. افزایش عرض گلگیرها را نیز باید در نظر داشت.

تیونینگ استون‌مارتین DBX توسط منصوری

پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوشارژ استون‌مارتین DBX هم توسط منصوری تقویت شده است و با افزایش چشمگیر از خروجی 550 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر در حالت استاندارد، اکنون 800 اسب‌­بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. این تغییر را باید مدیون نصب توربوشارژرهای بزرگتر، سیستم اگزوز جدید، فیلتر هوای اسپرت و بروزرسانی نرم‌­افزار پیشرانه دانست.

به لطف این تغییرات، منصوری اعلام کرده که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت استون‌مارتین DBX اکنون به 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 325 کیلومتر برساعت رسیده است.

تیونینگ استون‌مارتین DBX توسط منصوری

بدنه استون‌مارتین DBX به رنگ مشکی مرکبی درآمده و فضای داخلی هم با نوار سبز لیمویی تزئین شده است، که روی صندلی­‌ها، کنسول میانی، داشبورد، کفپوش‌­ها و فرمان به چشم می­‌خورد. در کنار استفاده وسیع از روکش چرمی، استفاده از قطعات فیبرکربن هم قابل توجه است.

دیدگاه کاربران