شرکت منصوری معمولاً به انجام پروژههای ملایم و بیحاشیه شهرت ندارد، اما در چند محصولی که اخیراً از سوی این شرکت معرفی شد، کمی تفاوت با گذشته را شاهد بودیم. اما با معرفی نسخه تیون شده از استونمارتین DBX، به نظر میرسد منصوری دوباره به ریشههای خود بازگشته و چهره این خودرو را کاملاً متحول ساخته است.
”پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوشارژ استونمارتین DBX توسط منصوری تقویت شده است و اکنون 800 اسببخار قدرت تولید میکند.“استونمارتین DBX در حالت استاندارد ارتفاع زیادی ندارد، اما نسخه منصوری علاوه بر کاهش ارتفاع، به رینگهای 24 اینچی نیز مجهز شده است، که البته تهویه بهتر برای سیستم ترمز را نیز به همراه آورده است.
قطعات فیبرکربن این مجموعه شامل برخی اجزاء در نمای جلو و عقب و همچنین دو باله عقب در انتهای سقف و روی صندوق عقب خواهد بود. منصوری اعلام کرده که نصب دو باله عقب برای DBX علاوه بر جنبه ظاهری، از نظر آیرودینامیک هم موثر خواهد بود. افزایش عرض گلگیرها را نیز باید در نظر داشت.
پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوشارژ استونمارتین DBX هم توسط منصوری تقویت شده است و با افزایش چشمگیر از خروجی 550 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر در حالت استاندارد، اکنون 800 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این تغییر را باید مدیون نصب توربوشارژرهای بزرگتر، سیستم اگزوز جدید، فیلتر هوای اسپرت و بروزرسانی نرمافزار پیشرانه دانست.
به لطف این تغییرات، منصوری اعلام کرده که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت استونمارتین DBX اکنون به 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 325 کیلومتر برساعت رسیده است.
بدنه استونمارتین DBX به رنگ مشکی مرکبی درآمده و فضای داخلی هم با نوار سبز لیمویی تزئین شده است، که روی صندلیها، کنسول میانی، داشبورد، کفپوشها و فرمان به چشم میخورد. در کنار استفاده وسیع از روکش چرمی، استفاده از قطعات فیبرکربن هم قابل توجه است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com