کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 400 کیلومتر

معرفی هوزون نتا V پرو

17 آبان 1400 14:56

هوزون نتا V پرو (Hozon Neta V) به عنوان نسخه بروزرسانی شده از مدل نتا، در تاریخ سوم نوامبر (12 آبان) رونمایی شده است. این شرکت چینی در زمینه ساخت خودروهای برقی فعالیت می‌کند و در سال 2014 تاسیس شده است.

مجموعه باتری به ظرفیت 38.54 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی برابر با 401 کیلومتر برای این خودرو به ارمغان آورده است.با همان نگاه اول می‌­توان دریافت که با یک خودروی برقی مواجه هستیم چراکه در نمای جلو خبری از جلوپنجره نیست. طرح چراغ‌های جلو و عقب نسبت به مدل قبل بدون تغییر مانده و رینگ‌های 16 اینچ با طرح جدید، تنها تحول ایجاد شده در نمای جانبی است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای نتا V پرو به ترتیب 4.07، 1.69، 1.54 و 2.42 متر اعلام شده که مساوی با مدل قبل به نظر می­‌رسد.

رادار موج کوتاه، دوربین تک لنز و 12 رادار دیگر نیز روی سپرهای جلو و عقب نصب شده است، تا سامانه دستیار راننده را همراهی کنند. در نسخه کامل‌تر، سامانه پایداری، دستیار ترمز و ترمز فعال نیز به خودرو اضافه شده است.

هوزون نتا V پرو کراس‌اوری برقی چینی

طراحی اجزای کابین هم تغییری نکرده و تنها ابعاد نمایشگر از 13 اینچ در مدل قبل به 14.6 اینچ ارتقاء یافته است. دکمه­‌های فیزیکی از داشبورد هوزون نتا V پرو حذف شده تا ظاهری مدرن برای فضای داخلی این خودرو به همراه آورد. بالابر خودکار تمام شیشه‌­ها، زیرآرنجی سرنشینان جلو و پارک خودکار نیز در لیست امکانات استاندارد دیده می‌شود.

در نسخه Zhixiang  شاهد سامانه‌­های دستیار راننده L2 هستیم که مواردی شامل کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، حرکت بین خطوط، ترمز خودکار و غیره را به همراه دارد. این خودرو از کنترل ریموتی پارکینگ هم پشتیبانی می‌کند که تنها با فشار یک دکمه فعال می­‌شود.

خروجی پیشرانه هوزون نتا V پرو برابر با 94 اسب­‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور و حداکثر سرعت این خودرو نیز 120 کیلومتر برساعت خواهد بود.

هوزون نتا V پرو کراس‌اوری برقی چینی

مجموعه باتری به ظرفیت 38.54 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی برابر با 401 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) برای این خودرو به ارمغان آورده است. این مجموعه به سامانه مدیریت گرمایی مجهز شده، که قابلیت گرم کردن باتری در هوای سرد و برعکس را داراست.

هوزون نتا V پرو در دو نسخه با قیمت 76,900 و 80,900 یوان (در محدود 12 هزار دلار) برای فروش عرضه شده است، که با توجه به تجهیزات کامل‌تر ایمنی با اختلاف تنها 4 هزار یوان، خرید نسخه گران‌تر به صرفه­ به نظر می‌­رسد.

دیدگاه کاربران