• هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z
  • هاي‌ فاي Z

محصولی جدید از هیومن هورایزنز

معرفی های‌ فای Z

18 تیر 1401 14:11

های فای به عنوان برند زیرمجموعه سازنده خودرو از کمپانی Human Horizons، نخستین محصول خود به نام های فای X را در سال 2021 رونمایی کرد. اکنون دومین محصول این برند یعنی Z که یک خودروی سدان است، رونمایی شده است.

طراحی های فای Z

فرم بدنه های فای Z را می­‌توان طرحی نسبتاً جالب دانست که برخلاف بسیاری از محصولات خودروسازان چین، شباهت چندانی به سایر خودروها ندارد. خطوط شکسته در دو سوی بدنه، شیب سقف، رنگ‌آمیزی متنوع در پنل‌های بدنه، رینگ‌های 22 اینچی، باله سقفی و درهای بازشو برقی که با نزدیک شدن راننده به خودرو در خلاف جهت یکدیگر باز می­‌شوند، مهمترین ویژگی­‌های ظاهری های فای Z را تشکیل می­‌دهد.

های‌ فای Z

چراغ‌های سرتاسری عقب به همراه عناصر روشنایی و نحوه باز شدن در صندوق عقب، از موارد جالب توجه در طراحی های فای Z است.

کابین و امکانات های فای Z

در کابین های فای Z از صفحه پشت آمپر خبری نیست، چراکه این وظیفه برعهده نمایشگر هداپ گذاشته شده است. در این محیط با فرمان دو شاخه، نورپردازی LED روی داشبورد و سقف و نمایشگر عمودی روی داشبورد مواجه هستیم.

های‌ فای Z

فهرست تمام نرم‌­افزارها روی یک مکعب سه بعدی قرار گرفته که می­‌توان با چرخش آن، به تمام موارد دسترسی پیدا کرد. تنظیمات سیستم تهویه، مسیریاب و بسیاری عملکردهای دیگر نیز از طریق نمایشگر مرکزی انجام می‌شود. نمایشگر مرکزی روی بازوی رباتیک قرار گرفته و می‌­تواند به سمت شخصی که فرمان صوتی صادر کرده، بچرخد. این نمایشگر می‌­تواند مطابق با ریتم موسیقی که از 23 بلندگوی سیستم صوتی Meridan پخش می­‌شود نیز حرکت کند.

های‌فای Z به هوش مصنوعی، درهای NT الکترومغناطیسی و نورپردازی هوشمند داخلی مجهز شده است، که بنابر اعلام شرکت سازنده، توانایی تشخیص شرایط محیطی را دارد.

های‌ فای Z

این خودرو به مجموعه‌­ای از فناوری­‌های دستیار رانندگی مجهز است که به یاری دو دوربین 8 مگاپیکسل HD، یک دوربین 2 مگاپیکسل، رادارهای موج 5 میلی‌متری، یک لیدار، چهار دوربین جانبی و 31 حسگر دستیار راننده، فعالیت می‌­کنند.

دوربین و سنسور روی ستون B، اهرم دنده کریستالی، کمربندهای ایمنی به رنگ بنفش و دو صندلی خلبانی در ردیف عقب، از دیگر ویژگی­‌های قابل ذکر درباره کابین های فای Z است.

مشخصات فنی های فای Z

قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به میزان 13.2 درجه، 34 حسگر در نقاط مختلف بدنه، سامانه­‌های رادار، حسگر لیدار در بالای شیشه جلو و دریچه فعال هوا در بالای محل نصب پلاک با قابلیت بازشوندگی در سرعت بیشتر از 80 کیلومتر برساعت برای بهبود آیرودینامیک، از دیگر ویژگی­‌های فنی های فای Z است.

های فای Z را می­‌توان با یک موتور برقی سفارش داد که 300 اسب‌­بخار قدرت و 410 نیوتن‌متر گشتاور را به محور عقب انتقال می‌­دهد. اما نسخه دو موتوره از این خودرو، 600 اسب‌­بخار قدرت و 820 نیوتن‌متر گشتاور را به هر دو محور انتقال داده و می­‌تواند ظرف 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

های فای Z به مجموعه باتری به ظرفیت 120 کیلووات ساعت مجهز شده است که براساس اعلام سازنده، نیروی لازم برای پیمایش 705 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) را در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد.

قیمت های فای Z

ثبت نام اولیه برای های فای Z آغاز شده است، ولی از قیمت دقیق این خودرو اطلاعی در دسترس نیست. البته شنیده‌­ها از تعیین محدوده قیمت 89,500 الی 119,400 دلار برای های فای Z حکایت می­‌کند.

براساس اعلام منابع تایید نشده، تاکنون 2500 سفارش برای این خودرو به ثبت رسیده است.

دیدگاه کاربران