جیپ CJ با طعم هندی

فیس‌لیفت ماهیندرا روکسور

26 آبان 1400 14:30

شاسی‌بلند آفرود کوچک ماهیندرا Roxor سال 2018 معرفی شد، ولی به دلیل شباهت عمیق آن با جیپ CJ یک نبرد بزرگ حقوقی آغاز شد. شاید به همین دلیل بود که هندی‌ها حالا یک فیس‌لیفت را برای 2022 رونمایی کرده‌اند، اگرچه که هنوز هم این خودرو نسخه کلاسیک جیپ را یادآوری می‌کند.

وجه تمایز ماهیندرا روکسور با جیپ CJ گلگیرهای بسیار باریکش هستند.کاملاً مشخص است که ماهیندرا هیچ تغییر قابل توجهی را در این مدل انجام نداده است. در نمای جلو نسخه 2022، جلوپنجره ساده و کشیده با دو چراغ دایره‌ای در اطراف آن و بدون سپر سنتیدیده می‌شود. شکل کاپوت نیز در مدل جدید مربعی شده و دیگر خبری از آن اشکال مخروطی نیست. البته وجه تمایز ماهیندرا روکسور با جیپ CJ گلگیرهای بسیار باریکش هستند، که مدل آمریکایی طی سال‌ها از این شیوه دوری می‌کرد.

ماهیندرا می‌گوید دوتیپ برای روکسور در نظر گرفته که شامل مدل پایه و مدل All-Weather (همه فصل) هستند. با این حال هر دو مدل شامل یک پیشرانه 2.5 لیتری توربو دیزل هستند، که نیروی خود را توسط یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یک جعبه‌دنده کمکی دو سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند.

ماهیندرا روکسور 2022

نکته جالب خروجی تنها 62 اسب‌بخاری و گشتاور 105 نیوتن‌متری آن است. حداکثر سرعت این خودرو 88 کیلومتر برساعت اعلام شده است. هم‌چنین گفته شده است که سرعت نهایی آن با بکسل کردن 3490 کیلوگرم حدود 24 کیلومتر برساعت است.

ماهیندرا می‌گوید تولید روکسور مدل 2022 در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو با مدل‌های آفرود شرکت پولاریس رقابت کند. گفته می‌شود قیمت مدل پایه این خودرو 18 هزار و 899 دلار و قیمت نسخه نهایی آن 26 هزار و 299 دلار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران