کراس‌اوری چینی با قیمت پایه 17 هزار دلار

معرفی ام‌جی وان

27 آبان 1400 09:12

ام‌جی وان - One - که در میانه تابستان سال جاری معرفی شد، برای ورود به بازار آماده است. هرچند این خودرو فعلاً به مشتریان چینی فروخته می­‌شود، اما شرکت سایک برنامه­‌های بزرگتری برای این مدل در سر دارد چراکه تولید آن در هند در آینده نزدیک آغاز می‌شود و به بریتانیا و اروپا نیز صادر خواهد شد.

ام‌جی One با طول و فاصله محوری برابر با 4.579 و 2.67 متر، در رده‌ای بزرگتر از ام‌جی ZS قرار می‌گیرد.ام‌جی وان روی پلتفرم ماژولار سیگما (Sigma) گروه سایک شکل گرفته که برای تولید چند مدل متنوع استفاده خواهد شد. ابعاد ام‌جی One در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورها به ترتیب برابر با 4.579، 1.866، 1.617 و 2.67 متر است، که این مدل را رده‌ای بزرگتر از ام‌جی ZS قرار می‌دهد.

فرم ام‌جی وان تحت تاثیر زبان طراحی جدید ام‌جی شکل گرفته که شامل جلوپنجره عریض و چراغ‌های کشیده با فرم شبیه به هم در جلو و عقب است. این خودرو در دو نسخه آلفا (α) و بتا (β) ساخته شده است، که اولی یعنی آلفا به واسطه جلوپنجره متفاوت و استفاده از رنگ‌های روشن برای تزئین کابین، ظاهری جوان‌­پسندتر دارد. اما در تریم بتا شاهد استفاده از تریم تیره برای تزئین کابین هستیم.

ام‌جی وان نسخه آلفا و بتا

نکته جالب درباره کابین این خودرو به عدم وجود نشان­‌دهنده آنالوگ و دکمه­‌های عادی بازمی­‌گردد چراکه یک نمایشگر وسیع دیجیتال نقش صفحه پشت آمپر را ایفا می‌کند و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی هم به عنوان مرکز اطلاعات سرگرمی انجام وظیفه می­‌کند. در سمت چپ فرمان نیز یک پنل لمسی قرار گرفته است، که از طریق آن می­‌توان عملکرد چراغ‌ها، آینه­‌های جانبی و قفل مرکزی را کنترل کرد.

روکش چرمی صندلی­‌ها، تنظیم برقی صندلی­‌های ردیف جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی یاماها و کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، بخشی از تجهیزات رفاهی ام‌جی وان خواهد بود.

ام‌جی وان  نسخه آلفا

گنجایش محفظه بار این خودرو 336 لیتر است، که پس از تا شدن صندلی‌­های عقب به 1120 لیتر افزایش می­‌یابد، که البته برای خودرویی در این رده چندان زیاد نیست.

ام‌جی وان به پیشرانه 1.5 لیتری بنزین­‌سوز توربوشارژ با 181 اسب­‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که قدرت خود را از طریق جعبه‌دنده خودکار CVT به محور جلو منتقل می‌کند و این خودرو را ظرف 8.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند.

ام‌جی وان  نسخه آلفا

سیستم تعلیق مستقل در محور عقب، رینگ‌های 18 و 19 اینچی و دکمه حالت رانندگی Super Sport روی فرمان، از دیگر ویژگی­‌های قابل ذکر درباره ام‌جی وان خواهند بود.

در حال حاضر تنها نسخه آلفا از ام‌جی وان با قیمت 17 الی 22 هزار دلار قابل سفارش است و نسخه بتا در سال آینده موجود خواهد شد.

دیدگاه کاربران