قوی‌تر از نسخه‌های مجهز به پیشرانه بنزینی

معرفی کیا اسپورتیج هیبرید 2023

29 آبان 1400 11:11

پس از رونمایی کیا اسپورتیج جدید با پیشرانه 2.5 لیتری بنزین­‌سوز، نوبت به نسخه هیبرید از این خودرو رسیده تا وارد میدان رقابت شود.

قدرت کیا اسپورتیج هیبرید نسبت به مدل بنزین سوز 39 واحد افزایش یافته و توان یدک­‌کشی آن به 907 کیلوگرم رسیده است.کیا اسپورتیج هیبرید 2023 به مجموعه‌­ای شامل پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، موتور برقی 44 کیلووات و مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 1.5 کیلووات ساعت مجهز شده است، که در مجموع 226 اسب‌­بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک در اختیار این کراس‌­اور کره‌­ای قرار می‌دهد و شعاع حرکتی برابر با 805 کیلومتر برای آن فراهم می­‌کند.

قدرت کیا اسپورتیج هیبرید نسبت به مدل بنزین سوز 39 واحد افزایش یافته و توان یدک­‌کشی آن به 907 کیلوگرم رسیده است.

تریم پایه LX به صورت دیفرانسیل-جلو است، اما سامانه چهارچرخ محرک دائم کیا را می­‌توان برای آن سفارش داد، ولی تریم‌­های EX و SX-Prestige به صورت استاندارد به این سیستم مجهز می‌­شوند.

کیا اسپورتیج هیبرید 2023

در کابین کیا اسپورتیج هیبرید شاهد تجهیزات مشترک با نسخه بنزین‌سوز هستیم، که شامل نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، صفحه پشت آمپر دیجیتال با ابعاد 12.3 اینچ، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و سیستم صوتی هارمن کاردون (سفارشی) خواهد بود.

کیا اسپورتیج هیبرید 2023

تجهیزات ایمنی استاندارد هشت مورد از جمله ترمز اضطراری خودکار، دستیار حرکت بین خطوط و نوربالا خودکار را به همراه دارد. به صورت آپشن هم می‌توان پایش نقطه کور، کروزکنترل هوشمند همگام با مسیریاب، دستیار رانندگی در بزرگراه و دوربین 360 درجه با نمایش 3 بعدی را به کیا اسپورتیج هیبرید 2023 اضافه کرد.

کیا اسپورتیج 2023 از اوایل سال آینده میلادی وارد فهرست فروش این شرکت خواهد شد، هرچند که هنوز قیمت هیچکدام از نسخه­‌های این خودرو اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران