زمین و دریا در تسخیر شما

نگاهی به نیو Triathlon؛ خودرویی با سه شخصیت

16 آذر 1400 15:30

کانسپتی که در تصاویر مشاهده می­کنید، یک طرح خلاقانه به نام Triathlon است، که توسط یکی از طراحان کارآموز شاغل در شرکت نیو (Nio) به نام Guillaume Mazerolle اجرا شده است. در این طرح مطالعاتی، خودرویی به معرض نمایش درآمده که می‌­تواند به شکل خودروی مسابقه‌­ای فرمول یک، آفرودر شبیه به نمونه­‌های حاضر در مسابقات اکستریم E و یا یک قایق قدرتمند درآید.

نیو Triathlon می‌­تواند به شکل خودروی مسابقه‌­ای فرمول یک، آفرودر شبیه به نمونه­‌های حاضر در مسابقات اکستریم E و یا یک قایق قدرتمند درآید.کابین خودرو به صورت یک هسته مرکزی با فرم شبیه به جت جنگنده در مرکز شاسی مونوکوک قرار گرفته و هنگامی که در حالت Sprint Mode به صورت خودروی فرمول یک ساخته شود، بسیاری قطعات آیرودینامیکی همچون باله بزرگ عقب، روکش چرخ‌ها و دیفیوزر نیز به بدنه آن اضافه خواهد شد. اما برای سفرهای آفرودی، این قطعات از بدنه جدا شده و رینگ‌ها و تایرهای بزرگ و همچنین قطعات محافظ کابین روی آن قرار می­‌گیرد.

اما در سومین حالت به نام Aquatic Mode، دو قطعه کمکی در دو طرف هسته کابین قرار گرفته تا این وسیله نقلیه جذاب بتواند با سرعت روی آب حرکت کند.

درواقع آقای Mazerolle این کانسپت را به‌گونه­‌ای طراحی کرده که هسته مرکزی آن شامل کابین و پیشرانه برقی، به عنوان مرکز فرمان برای حضور در سه کاربری کاملاً متفاوت مورد استفاده قرار گیرد.

نیو Triathlon؛ خودرویی با سه شخصیت

البته نمی‌­توان ادعا کرد که این طرح مورد قبول تمام علاقمندان واقع شود، اما اگر قرار است در سال‌های آینده شاهد تولید چنین خودروهایی باشیم، Triathlon می‌­تواند یکی از بهترین گزینه‌­ها باشد. لازم به‌ذکر است که این طرح به عنوان یک پژوهش مستقل، حاصل ایده و تفکرات یکی از طراحان شاغل در شرکت نیو بوده و انتشار آن، به معنای تائید توسط کمپانی مذکور نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران