به مناسبت یکصد و ده سالگی این برند

مروری بر شش محصول مهم شورولت

20 آذر 1400 18:30
  • تولد یکصد و ده سالگی شورولت

    تولد یکصد و ده سالگی شورولت

    اکنون که یکصد و ده سال از تاسیس شرکت شورولت می­‌گذرد، کمتر کسی در سراسر جهان پیدا می­‌شود که تجربه سواری در یکی از محصولات این شرکت را نداشته و یا لااقل با اسم این برند آمریکایی آشنا نباشد. طبیعتا این ارتباط با مخاطبان در وطن این شرکت یعنی ایالات متحده بسیار قوی‌تر است.

    اما در طول یکصد و ده سال فعالیت مستمر شورولت و معرفی تعداد بسیار زیادی خودرو در ابعاد و رده‌­های مختلف، برخی مدل‌ها نیز عرضه شده که نسبت به دیگران متمایز بوده­‌اند. در این مطلب قصد داریم شش نمونه از این خودروها را معرفی کنیم. در اسلایدهای بعدی با آن‌ها آشنا شوید:

  • شورولت کوروت

    شورولت کوروت

    کوروت از 68 سال پیش تاکنون در بازار خودروهای اسپرت حضور داشته است. هرچند این خودرو در ابتدای عرضه با بی‌مهری مشتریان روبرو شد و تا مرز خروج از خط پیش رفت ولی به لطف پشتیبانی شرکت سازنده، به جایی رسیده که اکنون به عنوان خودروی اسپرت و زیبا در نسخه Z06 قدرتی در حدود 670 اسب‌­بخار دارد.

  • شورولت بولت EV

    شورولت بولت EV

    هرچند شورولت بولت مثل کامارو زیبا یا همچون اِلکامینو هیجان‌انگیز نیست، اما هرچه باشد جزئی مهم از تاریخچه این خودروساز آمریکایی است. این خودروی برقی زمانی وارد بازار شد که هنوز بسیاری از خودروسازان بزرگ از تولید خودروهای پاک غافل بودند. البته به علت اشکال در خط تولید تامین‌کننده باتری این خودرو، فراخوان بزرگی برای رفع مشکل شورولت بولت اعلام شده است.

  • شورولت سابربن

    شورولت سابربن

    بیش از هشت دهه پیش و در دورانی که هنوز علاقه شدید مشتریان به خودروهای شاسی‌­بلند شکل نگرفته بود، شورولت سابربان فضایی وسیع برای جابجایی هشت مسافر و لوازم همراه آن‌ها را فراهم می­‌کرد، درحالیکه کابین آن با قطعات چوبی تزئین شده بود. این شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی پس از گذشت این همه سال، همچنان به حضور در بازار خودرو ادامه می­‌دهد.

  • شورولت شِوِل SS 454 LS6

    شورولت شِوِل SS 454 LS6

    هریک از خودروهای عضلانی کلاسیک ساخت برند شورولت از شخصیتی منحصربه‌فرد برخوردار هستند، اما شِوِل و نوا را می‌­توان متمایز از سایرین دانست. رقم اسب‌­بخار پیشرانه خودروها در اواخر دهه 60 و ابتدای دهه 70 میلادی اهمیت بسیار زیادی داشت، اما با استناد بر داده‌­های رسمی، قدرت هیچ خودروی عضلانی استاندارد به پای شِوِل SS 454  مدل 1970 نمی­‌رسد. قدرت پیشرانه 7.4 لیتری LS6 برابر با 450 اسب‌­بخار اعلام شده است.

  • شورولت C30 یک تُن

    شورولت C30 یک تُن

    شرکت شورولت در طول تاریخچه فعالیت خود، چندین مدل وانت عرضه کرده که هریک عملکردی قابل توجه ارائه کرده و جایگاهی به دست آورده­‌اند. از میان همه می­‌توان به 3100 مدل 1947 و یا اِلکامینو اشاره کرد اما C30 یک تُن دوکابین (C30 One-Ton Dually) که در سال 1973 معرفی شد را می‌­توان به عنوان یک نقطه عطف دانست که به عنوان نخستین پیکاپ دوکابین شناخته شده و به نوعی پیشکسوت تمامی خودروهای مدرن این رده به‌شمار می­‌آید.

  • پیشرانه 8 سیلندر بلوک-کوچک

    پیشرانه 8 سیلندر بلوک-کوچک

    دلیل ندارد که موفقیت‌­های شورولت را تنها به خودروها محدود کنیم، چراکه معرفی پیشرانه 8 سیلندر سوپاپ رو ساخت این خودروساز در سال 1955، نه تنها باعث افزایش موفقیت نسل اول شورولت کوروت شد بلکه قدرت مدل‌های دیگر همچون بل ایر را نیز افزایش داده و بر نسل‌های بعدی محصولات هم اثر گذاشت.

دیدگاه کاربران