عرضه نسل جدید با دو ظاهر متفاوت

معرفی شورولت بولت مدل 2022

27 بهمن 1399 16:10

شورولت بولت از سال 2016 تولید شد و خریداران را با خودرو‌های الکتریکی آشنا کرد. البته مدل EV1 نیز در اوایل دهه 90 به صورت محدود تولید شد، اما بولت اولین مدل برقی تولید انبوه این خودروساز آمریکایی محسوب می‌شود.

شورولت بولت مدل 2022 در دو نسخه EV و EUV عرضه خواهد شد که ظاهر بسیار مدرن‌تری دارند و فضای داخلی آن‌ها نیز کاملاً به روز شده است. اکنون پس از گذشت پنج سال از تولید بولت، شورولت این خودروی الکتریکی محبوب را کاملاً تغییر داده است. شورولت بولت مدل 2022 در دو نسخه EV و EUV (این نسخه کمی بزرگ‌تر است) عرضه خواهد شد که ظاهر بسیار مدرن‌تری دارند و فضای داخلی آن‌ها نیز کاملاً به روز شده است.

طراحی نسل جدید شورولت بولت

طراحی نسل جدید شورولت بولت در اصل نسخه‌ به روز شده از نسل قبلی است؛ قسمت جلوی خودرو به کمک چراغ‌های روشنایی روز باریک‌، تهاجمی طراحی شده؛ چراغ‌های راهنما نیز بالای گلگیر تعبیه شده‌اند و درست در قسمت پایین‌ آن‌ها، چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند‌.

جلوپنجره‌ جدید با طرح‌های شش‌ضلعی، برخلاف مدل‌  قبلی که مشکی‌رنگ و پلاستیکی بود، اکنون هم‌رنگ بدنه خودروست و ظاهر متفاوتی را خلق کرده.

طراحی شورولت بولت EUV
شورولت بولت EUV

شورولت بولت EUV یک مدل کاملاً جدید با فرمی کراس‌اور است. در نگاه اول بسیار شبیه به بولت EV به نظر می‌رسد اما در واقع طول آن 15.2 سانتی‌متر و فاصله بین محورهای آن بیش‌ از 7.6 سانتی‌متر، افزایش پیدا کرده است. این افزایش طول تنها در فضای پای سرنشینان ردیف عقب مشهود است زیرا این فضا در نسخه EUV برابر با 99.3 سانتی‌متر و در نسخه EV برابر 91.4 سانتی‌متر است، اما حجم فضای بار و سرنشینان تفاوت چندانی ندارد.

کابین و امکانات نسل جدید شورولت بولت

فضای داخلی بسیار متفاوت است؛ صندلی‌های راحت‌تر با روکش چرم مصنوعی مرغوب و دوخت‌ متضاد طراحی شده‌اند. یک صفحه‌نمایش لمسی 10.2 اینچی با دریایی از امکانات در مرکز داشبورد قرار گرفته؛ سیستم دیجیتالی جدید شامل 4G LTE wi-fi و شارژر بی‌سیم است، همچنین از Apple CarPlay و Android Auto نیز پشتیبانی می‌کند.

کابین شورولت بولت مدل 2022

شورولت بولت EV و EUV هر دو با سیستم Chevy Safety Assist عرضه می‌شوند. این سیستم شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد به جلو، هشدار خروج از خط‌ها و تشخیص عابرپیاده است. اما برای بولت EUV، سیستم ایمنی فعال کروز در نظر گرفته شده است. علاوه‌برآن، سانروف و نویگیشن نیز در بولت EUV قرار گرفته است.

مشخصات فنی نسل جدید شورولت بولت

مشخصات فنی شورولت بولت با مدل قبلی کاملاً یکسان است. همان باتری 65 کیلووات‌ساعتی با قدرت 200 اسب‌بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر، در پیشرانه بولت جدید به کار رفته که با هر بار شارژ شدن می‌تواند تا 416 کیلومتر را طی کند. البته برد مدل EUV به خاطر ابعاد بزرگ‌تر و وزن سنگین‌تر (1669 کیلوگرم) 402 کیلومتر است.

پیشرانه شورولت بوت مدل 2022

متاسفانه این شرکت قصد ندارد که از پلتفرم Ultium جدید جنرال‌موتورز استفاده کند. اما خبر خوبی هم در کار است؛ شارژ سریع DC برای هر دو مدل EV و EUV قرار دارد و تنها با 30 دقیقه شارژ شدن قادر است تا 161 کیلومتر را طی کند. همچنین یک سیم جدید با شاخه قابل تعویض امکان شارژ کردن 120 و 240 ولتی را فراهم کرده که در نسخه EUV به طور استاندارد و در نسخه EV به صورت آپشنال قرار دارد.

قیمت و زمان عرضه نسل جدید شورولت بولت

قیمت پایه بولت EV از 31,995 دلار آغاز می‌شود که 4,505 دلار نسبت به مدل قبلی ارزان‌تر است زیرا قیمت مدل 2021، در حدود 36,500 دلار است‌.

قیمت پایه شورولت بولت EUV، که ابعاد بزرگ‌تری دارد، از 33,995 دلار آغاز می‌شود، نسخه limited Launch Edition گران‌تر و معادل با 43,495 دلار قیمت دارد. نسخه لانچ ادیشن مدل EUV از ویژگی‌های برتری مانند سوپرکروز، سانروف، رینگ‌های متفاوت و خاص‌تر، نشان مخصوص و همچنین درگاه شارژ نورانی، برخوردار است.

شورولت بولت EV و EUV مدل 2022

فروش شورولت بولت EV و EUV از تابستان امسال آغاز می‌شود و علاقمندان به پیش‌سفارش این دو خودروی برقی، می‌توانند همین حالا به وب‌سایت شورولت مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

دیدگاه کاربران