آپریلیا دو نسخه جدید SR GT را معرفی کرد

با معرفی مدل جدید SR GT در نمایشگاه معتبر EICMA، آپریلیا وارد سگمنت اسکوترهای ماجراجویانه شهری شد. گفته می‌شود اولین سری از مدل SR جی‌تی که بر اساس نسخه محبوب Noale ساخته شده است و خود را برای رقابت با هوندا ADV150 و کیمکو DT X360 آماده می‌کند.

اولین سری از مدل SR جی‌تی بر اساس نسخه محبوب Noale ساخته شده و خود را برای رقابت با هوندا ADV150 و کیمکو DT X360 آماده می‌کند. پیشرانه تک سیلندر 125 سی‌سی آن می‌تواند 14.7 اسب‌بخار قدرت را در 8750 دور در دقیقه و 12 نیوتن‌متر گشتاور را در 6500 دور در دقیقه تولید کند. این در حالی که آپریلیا می‌گوید یک پیشرانه جدید 174 سی‌سی تک سیلندر با قدرت 17.4 اسب‌بخار و 16.5 نیوتن‌متر را هم برای آن تدارک دیده است. شرکت معتقد است جعبه‌دنده CVT با کلاچ بزرگ‌تر، تعویض دنده بهتر و نرم‌تری را ممکن شده است.

در همه مدل‌ها سیستم RISS (تنظیم‌کننده سیستم استارت/استاپ) به صورت استاندارد وجود دارد که درواقع به‌جای استارتر سنتی در نقش یک موتور برقی روی میل‌لنگ ظاهر می‌شود. درست مانند خودروهای مدرن، برحسب دمای بلوک پیشرانه، آن را بعد از یک تا پنج ثانیه توقف و درجا کار کردن خاموش می‌کند.

آپریلیا نسخه SR GT

ساختار اصلی شاسی SR جی‌تی به صورت لوله‌های فولادی خواهد بود. شرکت می‌گوید در تعلیق جلو از بازوهای دوشاخه 33 میلی‌متری Showa استفاده کرده است. وزن مدل پایه که SR GT125 نام دارد با سوخت کامل 144 کیلوگرم و وزن نسخه نهایی یعنی SR GT200 حدود 150 کیلوگرم است. دیسک‌‌های ترمز در جلو و عقب به ترتیب 260 و 220 میلی‌‌متری هستند. یک باک 9 لیتری برای 350 کیلومتر پیمایش برای این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است.

خبر خوب برای مشتریان سری جدید اسکوترهای فوق این است که نمایشگر مرکزی آن به صورت LCD رنگی و با قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه و بلوتوث است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را با ما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org