ارتباط مستقیم با خاطرات S1 اسپرت کواترو

معرفی آئودی S1 Hoonitron

25 آذر 1400 17:55

شرکت آئودی از یک خودروی اسپرت برقی با نام S1 Hoonitron رونمایی کرده که می­‌توان آن را جانشین معنوی S1 اسپرت کواترو دانست، که در دهه 80 میلادی و برای شرکت در مسابقه رالی کوهستانی Pikes Peak طراحی شده بود.

این خودرو اوایل سال آینده و در برنامه نمایشی یکی از مشهورترین رانندگان جهان یعنی کِن بلاک در ایالت کلرادو حضور خواهد داشت.خودروساز آلمانی فعلاً درباره مشخصات فنی این مدل سکوت کرده ولی در عین حال از نصب پیشرانه برقی روی هریک از محورهای آن خبر داده است. آئودی همچنین به استفاده از فیبرکربن در ساخت شاسی این خودرو و مطابقت آن با قوانین ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی اشاره کرده است.

S1 Hoonitron در مرکز طراحی آئودی در اینگولشدات و توسط تیم تحت نظر مارک لیخت در مدت 4 هفته شکل گرفته است. در هنگام طراحی این خودرو، عناصر ظاهری مدل‌های فعلی آئودی همچون نوار چراغ‌های عقب و الگوی چهارتایی چراغ‌های دیلایت بکارگرفته شده، درحالی‌که برخی تناسبات طراحی و قطعات آیرودینامیکی شبیه به S1 اسپرت کواترو مدل 1985 هم در این محصول قابل مشاهده است.

 آئودی S1 Hoonitron و آئودی S1 اسپرت کواترو

قطعات آیرودینامیکی این خودرو مشابه با سایر نمونه­‌های آماده شده برای رالی Pikes Peak است و مواردی همچون شکاف عبور جریان هوا روی بدنه برای تعادل میان نیروی رو به پایین و ضریب درگ و همچنین باله بزرگ عقب را شامل می‌شود. البته برآمدگی روی گلگیرهای جلو چندان کاربردی نبوده و تنها به منظور ایجاد شباهت بیشتر با S1 اسپرت کواترو، روی بدنه S1 Hoonitron نصب شده است.

این نخستین بار نیست که آئودی از طراحی مدل کواترو برای ساخت یک مدل جدید استفاده می­‌کند، چراکه دو کانسپت در سال‌های 2010 و 2013 نیز با الهام از این خودروی افسانه­‌ای طراحی شده بودند که البته هیچکدام به مرحله تولید نرسیدند.

کن بلاک  آئودی S1 Hoonitron

S1 Hoonitron هم قرار نیست وارد خط تولید شود، بلکه به عنوان یک مدل منحصربه‌فرد باقی می­‌ماند. بد نیست بدانید این خودرو اوایل سال آینده و در برنامه نمایشی یکی از مشهورترین رانندگان جهان یعنی کِن بلاک در ایالت کلرادو حضور خواهد داشت.

دیدگاه کاربران