با قابلیت پیمایش 565 کیلومتر

ورود کامیون برقی نیکولابه ناوگان عمومی

1 دی 1400 15:59

شرکت نیکولا در تاریخ 17 دسامبر 2021، نخستین سری از کامیون برقی ساخت خود را به شرکت حمل و نقل Total Transportation Services  مستقر در ایالت کالیفرنیا تحویل داده، تا در مسیرهای لس‌آنجلس و لانگ بیچ به‌کار گرفته شوند.

شعاع حرکتی کامیون سری Tre برابر با 563 کیلومتر اعلام شده که 83 واحد افزایش نسبت به اعلام قبلی نشان می‌­دهد.این اتفاق را باید نقطه عطفی مهم در تاریخ فعالیت نیکولا دانست، چراکه بالاخره شاهد ورود وسایل نقلیه پاک به جاده هستیم. البته کامیون‌های سلول سوختی هیدروژن را نیز نباید فراموش کرد، ولی فرآیند توسعه این مدل‌ها هنوز به پایان نرسیده است و انتظار نداریم زودتر از سال 2023 آن‌ها در جاده مشاهده کنیم.

Total Transportation Services در مجموع یکصد دستگاه کامیون نیکولا خریداری کرده که 30 دستگاه BEV و 70 دستگاه FCV را شامل می­‌شود. از نمونه­‌های برقی تاکنون دو دستگاه تحویل داده شده است، اما در سال 2022 این تعداد به 30 دستگاه خواهد رسید. اما همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، تحویل نمونه­‌های FCEV از 2023 آغاز می­‌شود.

کامیون برقی نیکولا

البته این شرکت اهل کالیفرنیا تنها مشتری محصولات نیکولا نیست، چراکه شرکت ایویکو به عنوان بخشی از گروه صنعتی CNH نیز در ماه سپتامبر برای واگذاری 25 کامیون برقی تسلا به توافق رسیده‌­اند. بد نیست بدانید ایویکو و نیکولا تاسیسات مشترکی نیز در آلمان تاسیس کرده‌­اند، که به ساخت محصولات نیکولا برای تامین بازار اروپا مشغول خواهد شد. نکته جالب این‌که محصولات سری Tre نیکولا مخصوص بازار ایالات متحده نیز از طریق همین کارخانه تامین و از سال 2022 به مشتریان تحویل خواهد شد. پس از آن، نوبت به مدل‌های سلول سوختی می­‌رسد.

البته تاسیسات نیکولا در ایالت آریزونا هم فرآیند پیش‌­تولید مدل‌های برقی سری Tre را آغاز کرده است و خود را برای تولید 2400 دستگاه در سال 2022 و رساندن تیراژ به 20 هزار دستگاه در سال 2023 آماده می­‌کند.

کامیون برقی نیکولا

براساس اطلاعاتی پایگاه اینترنتی شرکت نیکولا، شعاع حرکتی کامیون سری Tre برابر با 563 کیلومتر اعلام شده که 83 واحد افزایش نسبت به اعلام قبلی نشان می‌­دهد.

خروجی پیشرانه 645 اسب‌­بخار و زمان موردنیاز برای رساندن شارژ باتری 753 کیلووات ساعتی از 10 به 80 درصد با استفاده از جریان سریع 240 کیلووات، 2 ساعت خواهد بود. حداکثر سرعت نیز 121 کیلومتر برساعت اعلام شده است، اما نکته جالب اینکه در صورت کاهش شارژ باتری به 6 درصد، حداکثر سرعت این وسیله برقی سنگین به 58 کیلومتر برساعت محدود می‌­شود.

از وزن خالص این کامیون برقی اطلاعی نداریم، ولی حداکثر وزن مجاز یعنی مجموع وزن خالص، سرنشینان، کشنده و بار برابر با 37,195 کیلوگرم اعلام شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران