پروژه‌های جاه‌طلبانه جنرال‌موتورز

تبدیل شورولت ال‌کامینو به خودرویی برقی

6 دی 1400 13:45

آن‌طور که مشخص شده، استراتژی‌های برقی‌سازی جنرال‌موتورز فراتر از ساخت خودروست. چراکه قبلاً هم شاهد سرمایه‌گذاری این شرکت در Pure Watercraft و هدف قرار دادن بازار خودروهای کلاسیک برقی بوده‌ایم. جنرال‌موتورز می‌گوید به دنیال پیاده‌سازی آخرین فناوری‌های حوزه خودروهای برقی صرف‌نظر از نسل‌های جدید باتری و یا علم شیمی است.

جنرال‌موتورز می‌گوید به دنیال پیاده‌سازی آخرین فناوری‌های حوزه خودروهای برقی صرف‌نظر از نسل‌های جدید باتری و یا علم شیمی است. این خودروساز اکنون قصد دارد پکیج Electric Connect و Cruise eCrate را برای توسعه فناوری خودروهای برقی در سال آینده راهی بازار کند. جنرال‌موتورز به جزئیات پروژه جدید خود اشاره نکرده اما طرح‌هایی را برای برنامه اصلاح خودروهای برقی خود اعلام کرده است، که به مشتریان اجازه می‌دهد با شرایطی خاصی، قوای محرکه برقی را جایگزین پیشرانه بنزینی محصولات خود کنند.

همکاری اخیر آمریکایی‌ها با شرکت Lingenfelter روی شورولت El Camino SS مدل 1972 بی‌ارتباط به این موضوع نبوده است. چراکه این خودرو اولین نصب پیکج eCrate روی یک خودروی سنتی بنزینی است. اگرچه جی‌ام از توضیح بیشتر خودداری کرده اما لینگنفلتر فاش کرده است که ال‌کامینوی فوق تابستان امسال ساخته شد و صدها کیلومتر نیز تست شده است.

تبدیل شورولت ال‌کامینو به خودرویی برقی

این مجموعه تیونینگی می‌گوید که شورولت فوق برای ارزیابی اهداف اعتبارسنجی ساخته شده و به هموار کردن راه برای مسیر اصلاح خودروهای برقی کمک می‌کند. بنا بر این طبیعی است اگر بگوییم که مشخصات فنی هم‌چنان یک راز باقی می‌ماند. با این حال می‌دانیم که ال‌کامینو مجهز به پکیج باتری‌های 66 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی است.

نکته جالب درباره این خودرو انتقال قدرتش است که نیرو را توسط یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. شرکت می‌گوید به طور حتم مشتریان از گشتاور لحظه‌ای این خودرو متعجب خواهند شد. جنرال‌موتورز در این پروژه از قطعات برقی شرکت Electromod استفاده کرده است.

پروژه‌های جاه‌طلبانه جنرال‌موتورز

در کنار پروژه شورولت ال‌کامینو، شرکت یک همکاری استراتژیک با مجموعه Textron را هم اجرایی کرده است. شرکتی که متخصص ساخت وسایل نقلیه مربوط به حمل و نقل باری است. محصول مشترک این دو شرکت یک وسیله نقلیه با تسمه نقاله متحرک است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران