خداحافظی بعد از 37 سال

معرفی فیات اونو نسخه Ciao

7 دی 1400 13:53

تا پایان سال جاری میلادی فیات پس از 37 سال تولید مدل محبوب اونو - Uno - را در برزیل متوقف می‌کند. به همین مناسبت استلانتیس (گروه مالک فیات) از نسخه ویژه این خودرو با نام اونو چائو (Ciao به ایتالیایی یعنی خداحافظ) رونمایی کرده است.

فیات اونو نسخه Ciao یک حسن ختام خاص برای این هاچ‌بک اقتصادی است، که فقط منحصراً برای بازار بریل در 250 دستگاه تولید خواهد شد.فیات می‌گوید این یک حسن ختام خاص برای این هاچ‌بک اقتصادی است که فقط منحصراً برای بازار بریل در 250 دستگاه تولید خواهد شد. قیمت فیات Uno Ciao در بازار برزیل معادل 14 هزار و 826 دلار است.

فیات اونو چائو تنها با یک رنگ خاکستری Silverston موجود خواهد بود. ازجمله سایر المان‌ها بصری آن می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 14 اینچی تیره، آینه‌های مشکی، دستگیره‌های همرنگ بدنه، رنگ پرچم ایتالیا روی لوگوی Uno در عقب و البته برچسبی با عنوان La Storia Di Una Leggenda (داستان یک افسانه) اشاره کرد. نکته جالب درباره رونمایی این خودرو اشاره فیات به سقف مشکی آن بود ولی در عکس‌های منتشر شده، چیزی از این ادعا دیده نشد.

داخل فیات اونو چائو ترکیب‌های مختلف رنگی برای تودوزی صندلی‌ها دیده می‌شود. روی داشبورد نیز عدد نمایش‌دهنده شماره شاسی خودرو (001 تا 250) یک احساس خوب را برای مالک ایجاد می‌کند.

فیات اونو نسخه Ciao

دقیقاً مانند نسخه استاندارد، تیپ Ciao نیز مجهز به پیشرانه‌ای یک لیتری از نوه Firefly Evo چهار سیلندر است، که در صورت استفاده از بنزین 72 اسب‌بخار قدرت و در صورت استفاده از اتانول 75 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این خودرو نیز 93 نیوتن‌متر اعلام شده است. خروجی پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به صورت FWD به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران