خودروی برقی با 41 اسب‌بخار قدرت

معرفی جیایونان کومی

8 دی 1400 16:05

با جیایونان کومی - Jiayuan Komi - آشنا شوید؛ بازیگری جدید در عرصه خودروهای برقی، که هر روز عضو تازه‌­ای به آن اضافه می­‌شود. کومی توسط شرکت خودروسازی جیایونان تولید شده که از مدت‌ها پیش در شهر نانجینگ به کار ساخت خودروهای برقی کوچک اشتغال دارد.

شعاع حرکتی موتور 41 اسبی با باتری­‌های 17.8 و 30 کیلووات ساعت به ترتیب 161 و 322 کیلومتر اعلام شده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جیایونان کومی به ترتیب 2.998، 1.478، 1.555 و 2 متر اعلام شده است. بدنه جعبه‌­ای این خودروی کوچک شهیر به لطف ارتفاع نسبتاً بلند سقف و قطعات پلاستیکی پایین سپرها و حاشیه گلگیرها، تاحدی به کراس­‌اورها شباهت پیدا کرده است، درحالی‌که فرم بیضی‌شکل چراغ‌های جلو، رینگ‌های 15 اینچی چند پره و چراغ‌های نسبتاً باریک عقب، ظاهری جوان­‌پسند برای این خودرو به ارمغان آورده است.

در فضای کابین جیایونان کومی هم نمایشگر دیجیتال پشت آمپر، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی و فرمان سه شاخه با چند دکمه روی آن جلب نظر می­‌کند. یکی از نکات جالب درباره فضای داخلی این خودرو، اتصال کنسول میانی به داشبورد است، به گونه‌­ای که سطحی کاملاً صاف بین صندلی‌­های ردیف جلو به وجود آمده است. ظرفیت کابین این خودروی کوچک 4 نفر اعلام شده است، هرچند که صندلی­‌های ردیف عقب بیشتر برای کودکان مناسب به نظر می­‌رسد.

جیایونان کومی خودروی برقی چینی با 41 اسب‌بخار قدرت

دو کیسه هوا، سنسورها و دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، گرمکن آینه­‌های جانبی، تهویه مطبوع با کنترل دستی، سیستم پایداری، دستیار شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی با اتوهولد، سنسور فشار باد تایر، کروزکنترل، چراغ‌های هالوژنی جلو و LED عقب، استارت دکمه­‌ای و سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از رادیو، پخش موسیقی، Baidu CarLife و ارتباط بلوتوث، تجهیزات رفاهی ارائه شده برای جیایونان کومی است.

همچون برخی خودروهای برقی چینی دیگر، امکان پخش فایل­‌های تصویری با فرمت MP4 حتی در هنگام حرکت خودرو در جیایونان کومی فراهم خواهد بود.

امکان انتخاب دو پیشرانه برای مشتریان این خودرو وجود دارد، اولی با 41 اسب‌بخار قدرت و 110 نیوتن‌متر گشتاور و دیگری با 27 اسب­‌بخار قدرت و 90 نیوتن‌متر گشتاور. دو مجموعه باتری به ظرفیت 17.8 یا 30 کیلووات ساعت هم برای این خودرو پیشنهاد شده، که شعاع حرکتی موتور 41 اسبی با باتری­‌های 17.8 و 30 کیلووات ساعت به ترتیب 161 و 322 کیلومتر اعلام شده است. صرف‌نظر از ظرفیت باتری، حداکثر سرعت جیایونان کومی به 100 کیلومتر برساعت محدود شده است.

جیایونان کومی خودروی برقی چینی با 41 اسب‌بخار قدرت

محصولاتی همچون چری QQ Ice Cream، وولینگ Hongguang Mini EV و پوکو Duoduo به عنوان رقیب این خودرو به شمار می‌­آیند. قیمت جیایونان کومی از 8,915 دلار آغاز شده و تا 10,600 دلار بالا می‌­رود، که رقم چندان کمی به نظر نمی‌­رسد، اما فهرست نسبتاً کامل تجهیزات رفاهی آن می‌­تواند این رقم را تاحدی توجیه نماید.

براساس اعلام شرکت سازنده این خودرو، در سازه این خودرو از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است، که استاندارد خودروهای کوچک ژاپن و WVTA اتحادیه اروپا را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران