سهم 11 درصدی خودروهای برقی از بازار قاره سبز

تسلا مدل 3 پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا شد

11 دی 1400 10:21

براساس گزارشی که اتوموتیو نیوز اروپا منتشر کرده، تسلا مدل 3 موفق به کسب عنوان پرفروش‌­ترین خودروی قاره اروپا شده است.

سهم خودروهای برقی از بازار اروپا در سال 2021 به 11 درصد رسیده، که با توجه به بحران کمبود تراشه، بسیار فراتر از انتظار است.براساس یافته­‌های پژوهش بازار که توسط JATO Dynamics انجام شده، فروش این خودروی برقی آمریکایی تا ماه نوامبر به 113,397 دستگاه رسیده است. این عنوان افتخارآمیز در سال 2019 هم به محصول تسلا اعطاء شده بود.

گزارش اتوموتیو نیوز اروپا از نقطه اوج فروش تسلا مدل 3 در ماه سپتامبر سال جاری خبر داده، زمانی که این خودرو توانست مدل‌های محبوبی همچون رنو کلیو و فولکس‌واگن گلف را نیز جا بگذارد.

به لطف آمار بالای فروش تسلا مدل 3 در اروپا، مجموع فروش برند آمریکایی در قاره سبز به 170 هزار دستگاه رسیده است، که با فروش 300 هزار دستگاه گروه فولکس‌واگن شامل آئودی، اشکودا، کوپرا، پورشه و فولکس‌­واگن، فاصله زیادی دارد.

گزارش اتوموتیو نیوز اروپا به اهمیت آغاز واردات تسلا مدل Y به اروپا، بر افزایش فروش این برند نیز اشاره کرده به نحوی که در ماه گذشته میلادی این کراس‌اور برقی توانست از سد دو نماینده فولکس‌واگن یعنی ID.3 و ID.4 عبور کند.

براساس اعلام آقای اشمیت، سهم تسلا از بازار خودروی اروپای غربی به 2 درصد رسیده، که نسبت به سال قبل دوبرابر شده و تسلا را در جایگاهی بالاتر از جگوار لندرور قرار داده است.

تسلا مدل 3 پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپادر 2021

پس از تسلا مدل 3، فولکس‌واگن ID.3 در جایگاه دوم قرار گرفته و با افزایش 125 درصدی فروش در یازده ماه نخست سال جاری، آمار فروش 63,109 دستگاه را به ثبت رسانده است.

جایگاه سوم پرفروش‌­ترین خودروهای برقی اروپا به رنو زوئی رسیده است، که در طول یازده ماه از سال 2021 موفق به جلب نظر 60,551 خریدار شده است. آمار فروش محصولات برقی گروه رنو-نیسان هم نسبت به قبل افزایش یافته است، که علت مهم آن را باید صادرات داچیا اسپرینگ از چین به اروپا دانست.

براساس گزارشی که به قلم ماتیاس اشمیت در European Electric Car Report انتشار یافته، سهم خودروهای برقی از بازار اروپا در سال 2021 به 11 درصد رسیده، که با توجه به بحران کمبود تراشه، بسیار فراتر از انتظار است. براساس این گزارش، سخت‌گیری قوانین آلایندگی اروپا باعث تشویق خودروسازان به تولید محصولات برقی شده است، هرچند که برخی شرکت‌های سازنده محصولات گران و کم‌­تیراژ، هنوز به طور کامل با این قوانین هماهنگ نیستند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران