بروزرسانی برای آفرودر قدیمی

معرفی کیا موهاوی 2023

18 دی 1400 16:20

شاید چهره کیا موهاوی در طول سالیان گذشته کمی تغییر کرده باشد، اما این خودرو از نظر فنی یکی از قدیمی­‌ترین محصولات خودروساز کره‌­ای است. کیا موهاوی نخستین بار در سال 2008 رونمایی و به نام بورِگو وارد بازار ایالات متحده شد. هرچند عدم استقبال مشتریان در بازار پر رقابت آمریکا به خروج این خودرو از بازار منجر شد، اما شاسی‌­بلند میان‌­سایز در سایر بازارها به حضور خود ادامه داد.

مهندسین کیا برای سال 2023 اقدام به اعمال تغییراتی روی شاسی و سیستم تعلیق این خودرو کرده‌اند، تا ضمن افزایش راحتی سواری، لرزش‌­های وارده به سرنشینان را کاهش دهند.در یک فیس­‌لیفت جزئی در سال 2016 ظاهر آن دگرگون شد. در ادامه یک تحول اساسی برای کابین موهاوی در سال 2019 اتفاق افتاد. اکنون و در نخستین ماه از سال 2022، موهاوی با موارد تازه‌­ای همراه شده تا به رقابت ادامه دهد.

این خودرو به همراه مدل سدان اوپیروس که البته سالهاست از مدار تولید خارج شده، در کره‌­جنوبی به نشان اختصاصی خود مزین است، اما در مدل جدید، لوگوی کیا روی آن نصب شده است. برخی جزئیات مشکی براق همچون اجزای جلوپنجره هم به ایجاد تفاوت ظاهری برای موهاوی 2023 یاری رسانده است.

موهاوی به عنوان یک خودروی شاسی ­مستقل در جایگاهی بین مدل‌های تلوراید و سورنتو قرار دارد. مهندسین کیا برای سال 2023 اقدام به اعمال تغییراتی روی شاسی و سیستم تعلیق این خودرو کرده‌اند، تا ضمن افزایش راحتی سواری، لرزش‌­های وارده به سرنشینان را کاهش دهند.

کیا موهاوی 2023

حالا که صحبت از راحتی شد، جا دارد به کاهش سروصدای ورودی به کابین هم اشاره کنیم، که به لطف استفاده از شیشه­‌های دولایه حاصل شده است. ویژگی جدید دیگر کیا موهاوی 2023، سامانه ترمز برخورد چندگانه است که به صورت استاندارد در این خودرو نصب شده و از ایجاد تصادف ثانویه پس از برخورد اولیه جلوگیری خواهد کرد.

کیا موهاوی 2023 در بازار کره­‌جنوبی با پیشرانه دیزل به فروش می­‌رسد، اما با توجه به افزایش سختگیری قوانین آلایندگی، موتور این خودرو به دستگاهی مجهز شده که گازهای خروجی پیشرانه را کاهش خواهد داد.

کیا موهاوی 2023

کیا موهاوی 2023 در کره‌­جنوبی با قیمت 41,100 دلار برای تریم پایه عرضه شده است، که تا 49 هزار دلار برای کامل‌ترین نسخه یعنی Gravity افزایش می­‌یابد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران