برای دومین سال متوالی

تویوتا در صدر جستجوهای گوگلی

19 دی 1400 11:53

براساس داده‌­های به دست آمده از موتور جستجوگر گوگل توسط شرکت Compare the Market، نام تویوتا بیش از هر برند دیگری در سال 2021 توسط کاربران مورد جستجو قرار گرفته است. این افتخار در سال‌های 2018 ، 2020 و 2021 نیز نصیب خودروساز ژاپنی شده بود، بنابراین برای دومین سال متوالی شاهد توجه کاربران به تویوتا هستیم.

31 درصد از کل جستجوها در میان برندهای فعال در صنعت خودروساز به تویوتا اختصاص یافته است.از میان 154 کشور مورد بررسی، نام تویوتا در 47 کشور رتبه اول جستجو را کسب نموده است، درحالی‌که 31 درصد از کل جستجوها در میان برندهای فعال در صنعت خودروساز به این شرکت اختصاص یافته است. البته باید توجه داشت که در سال 2020 این رقم برابر با 35 درصد بوده بنابراین رقبا در حال کم کردن فاصله خود با تویوتا هستند.

با وجود وسعت شبکه فروش و محبوبیت گسترده، برخی علل دیگر هم در افزایش جلب توجه کاربران به نام تویوتا سهیم بوده، که از میان آن‌ها می­‌توان به نسل جدید مدل‌های لندکروزر و تاندرا، اعلام پشتیبانی از قطعات یدکی مدل AE86 و همچنین معرفی چند مدل جدید برقی اشاره کرد.

پس از تویوتا، نام شرکت ب‌ام‌و در جایگاه دومین برند خودرویی جستجو شده در سال 2021 قرار گرفته است. خودروساز آلمانی مدت‌هاست که از دریافت مقام اول محروم مانده، چراکه به جزء کسب مقام اول در سال 2019، ب‌ام‌و هرگز در جایگاه نخست حضور نداشته است.

تویوتا در صدر جستجوهای گوگلی

مرسدس‌بنز هم علیرغم معرفی خودروهای برقی جالب توجه، با اختلاف تنها 6 کشور از دریافت مقام دوم بازمانده و مجدداً به رتبه سوم رضایت داده است. البته این مورد از افزایش رقابت میان دو خودروساز هموطن خبر می‌­دهد، چراکه اختلاف میان آن‌ها در سال گذشته برابر با 19 کشور بود.

خودروساز آلمانی دیگر یعنی آئودی هم توانسته جایگاه خود را از مقام ششم به چهارم ارتقاء دهد. نام این شرکت در یازده کشور بیشتر از سایرین جستجو شده است، درحالی‌که این عدد در سال 2020 برابر با تنها 5 کشور بود.

برخلاف انتظار، در فهرست امسال Compare the Market اثری از نام تسلا در میان رتبه­‌های برتر مشاهده نمی­‌شود. نام این برند در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و سنگاپور بیشتر از سایر خودروسازان جستجو شده، درحالیکه در 24 کشور، تسلا در میان سه برند خودروساز برتر از لحاظ جستجو قرار داشته است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران