• هاوال کول‌داگ
  • هاوال کول‌داگ
  • هاوال کول‌داگ
  • هاوال کول‌داگ
  • هاوال کول‌داگ

شاسی‌بلندی جمع‌وجور با قیمت پایه 17 هزار دلار

معرفی هاوال کول‌داگ

21 تیر 1401 16:59

در چند ماه اخیر به قدری در بخش اخبار خودرو درباره محصولات جدید از برندهای متفرقه جدید چینی خوانده‌ایم، که احتمالاً برندهای قدیمی‌تر نظیر هاوال را تاحدی فراموش کرده­‌ایم. احتمالاً گریت وال نیز به این امر واقف بوده و به همین منظور، هاوال کول‌داگ را معرفی کرده است.

طراحی هاوال کول‌داگ

هاوال کول‌داگ یک شاسی‌بلند کامپکت با ابعاد 4.52، 1.875، 1.745 و 2.71 متر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهاست.

فرم جعبه‌­ای بدنه هاوال کول‌داگ به لطف قطعات مشکی حاشیه گلگیرها و پائین درها، چهره‌­ای مشابه با خودروهای آفرودر برای محصول هاوال به ارمغان آورده است. جلوپنجره مستطیل شکل با اجزای عمودی و فرم ساده سپر جلو نیز این فرم را تشدید می­‌کند.

هاوال کول‌داگ - Haval Cool Dog

ستون‌های B , A و C هم با رنگ نقره‌­ای تزئین شده است، که شاید با رنگ مشکی ترکیب جالبی ایجاد کند ولی برای نمونه سبز رنگ حاضر در تصاویر، چندان زیبا به نظر نمی‌­رسد.

شیشه کم عرض، کاور چرخ زاپاس روی در صندوق و چراغ‌های عمودی عقب، ترکیبی عجیب را پدید آورده که البته چندان هم ناخوشایند نیست.

کابین و امکانات هاوال کول‌داگ

فضای کابین هاوال کول‌داگ به لطف خطوط مستقیم، با طرح بدنه هماهنگ شده، هرچند که برخی موارد همچون قطعات فیبرکربن مصنوعی و جزئیات زرد رنگ در بخش‌های مختلف، از ایجاد یکنواختی جلوگیری کرده است.

هاوال کول‌داگ - Haval Cool Dog

نمایشگر اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی با پشتیبانی از KTV با فضای ابری و سیستم صوتی JVC با 18 بلندگو در نقاط مختلف از جمله پشت­ سری‌­ها، از مهمترین ویژگی­‌های قابل اشاره در کابین این شاسی­‌بلند پنج نفره است.

بد نیست بدانید سیستم صوتی موجود در هاوال کول‌داگ محصول همکاری مشترک گریت وال با JVC است، سرمایه‌­گذاری به ارزش 28 میلیون یوان که از نتایج آن در سایر محصولات گریت وال نیز استفاده خواهد شد.

مشخصات فنی هاوال کول‌داگ

هاوال کول‌داگ - Haval Cool Dog

نیروی محرکه هاوال کول‌داگ از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 184 اسب‌­بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور تامین شده، که به گیربکس 7 سرعته DCT متصل است. این خودرو در هر دو نسخه دیفرانسیل-جلو و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

هاوال کول‌داگ از سه ماهه سوم سال جاری و با قیمت 120 الی 150 هزار یوان (17,900 الی 22,370 دلار) در چین عرضه خواهد شد. نکته جالب اینکه قیمت این خودرو در محدوده سایر محصولات برند هاوال قرار می‌­گیرد.

دیدگاه کاربران
Mrhossein 1400/11/20
ما که از خودروهای صفر کره ای و ژاپنی و اروپایی صرف نظر کردیم حداقل این مدلها رو وارد کنند یا مونتاژ با قیمت معقول نه مثل تیگو ۸ قیمت گذاری کنند
پاسخ
0
0
0