• نيوترون NV

در دو نسخه برقی یا هیبرید

معرفی نیوترون NV

19 مهر 1401 10:20

چند ماه پس از انتشار تصاویر نیوترون NV در اوایل سال، این خودرو برای ورود به بازار آماده می‌­شود.

برند نیوترون توسط لی یینگان (Li Yingan) پایه‌­گذاری شده که سابقه همکاری با شرکت‌های هواوی و بایدو را در کارنامه دارد.  نشریه اقتصادی فوربس، ثروت این تاجر 52 ساله که مدتی هم به دلیل مسائل مالی در زندان بوده را در حدود یک میلیارد دلار تخمین زده است. وی برند نیوترون - Niutron - را با مشارکت چند شرکت دیگر راه‌­اندازی کرده که نخستین محصول آن، یک کراس­‌اور به نام NV است.

طراحی نیوترون NV

ابعاد بدنه نیوترون NV در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.915، 1.962، 1.755 و 2.91 متر اعلام شده است، که این خودرو را در اندازه مشابه با تویوتا هایلندر یا ولوو XC90 نشان می­‌دهد.

نیوترون NV

بدنه مکعب مستطیلی نیوترون NV از فولاد و آلومینیوم ساخته شده است، درحالی‌که چراغ‌های دایره‌­ای جلو، دستگیره مخفی‌­شونده درها، رنگ نقره­‌ای ستون C، رینگ‌های 20 اینچی، ریل‌های سقفی و چراغهای LED نشانگر شارژ باتری روی ستون انتهایی، از مهمترین ویژگی‌های طراحی ظاهری آن به شمار می‌آید.

کابین و امکانات نیوترون NV

با وجود طول نزدیک به 5 متر، نیوترون NV به دو ردیف صندلی مجهز شده است، ولی حجم محفظه بار بنابر اعلام سازنده بین 788 تا 1730 لیتر خواهد بود.

نیوترون NV

زیرپایی صندلی سرنشین جلو، سقف ثابت شیشه‌­ای، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر عمودی 15.6 اینچی با رابط کاربری Niutron OS، دو نمایشگر کوچک طرفین داشبورد برای نمایش دمای بیرون، دو شارژر بی‌سیم و سامانه دستیار راننده با 24 عملکرد شامل ترمز اضطراری خودکار، حرکت بین خطوط، دستیار تعویض خط، پایش نقطه کور و پارک خودکار و امکان انتخاب 7 حالت برای رانندگی به صورت استاندارد پیش‌­بینی شده است.

مشخصات فنی نیوترون NV

نیوترون NV براساس پلتفرم ماژولار Gemini و با سیستم تعلیق مک‌­فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب طراحی شده است و در دو نسخه برقی یا هیبرید عرضه می‌­شود.

نیوترون NV در نسخه برقی، به دو موتور مجهز شده است که هریک با 190 اسب‌بخار قدرت و 226 نیوتن‌متر گشتاور، روی یکی از محورها قرار دارد. مجموع خروجی این سامانه برابر با 380 اسب‌­بخار و 452 نیوتن‌متر اعلام شده است، که در کنار باتری به ظرفیت 65 یا 86 کیلووات ساعت قرار می‌­گیرد. شعاع حرکتی این مدل براساس استاندارد چین، 440 یا 550 کیلومتر خواهد بود.

نیوترون NV

اما نسخه هیبرید نیوترون NV به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ  مجهز شده است، که به عنوان ژنراتور برای دو موتور برقی عمل می‌­کند. این مجموعه در کنار باتری 31 کیلووات ساعت و مخزن 60 لیتری سوخت قرار گرفته است تا در مجموع، شعاع حرکتی 1257 کیلومتر را برای این خودرو فراهم کند. این رقم براساس WLTP به 939 کیلومتر کاهش می‌­یابد.

خروجی این مجموعه، 367 اسب‌­بخار قدرت و 526 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است که نیروی کمتر و گشتاور بیشتر نسبت به نسخه برقی را ارائه می‌­دهد. البته شتاب صفر تا صد هر دو نسخه یکسان و 5.9 ثانیه اعلام شده است.

قیمت و برنامه تولید نیوترون NV

ثبت نام نیوترون NV با قیمت 39,100 الی 44,800 دلار از مدتی قبل آغاز شده است، ولی فرآیند تحویل به مشتریان از دسامبر شروع می‌­شود.یکی از کارخانه‌های شرکت دورسن که سال گذشته اعلام ورشکستگی کرده، برای تولید محصولات نیوترون خریداری شده است. نیوترون اعلام نموده که تا پایان سال، 120 نمایندگی در 40 شهر چین افتتاح خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران