• شاسي‌بلند ضدگلوله دارتز
  • شاسي‌بلند ضدگلوله دارتز
  • New Dartz Armor SUV

هیولایی برای محافظت از سرنشینان

معرفی شاسی‌بلند جدید دارتز

26 دی 1400 15:48

شرکت دارتز که در کشور لتونی در شمال اروپا فعال است و نخستین محصول خود را در سال 2009 معرفی کرده، یکی از برندهای کمتر شناخته شده و البته جنجالی فعال در صنعت خودروسازی است. محصولات این شرکت از ابتدای فعالیت تحت اسم پرومبرون قرار گرفته و هریک از مدل‌ها نیز با اسم یکی از حیوانات معرفی شده است.

جدیدترین محصول شرکت دارتز که براساس مرسدس‌بنز GLS شکل گرفته، شاسی‌بلندی ضدگلوله است.جدیدترین محصول این شرکت که براساس مرسدس‌بنز GLS شکل گرفته هم در مسیر محصولات قبلی این شرکت گام برداشته تا نظر مشتریان ثروتمند و علاقمند به خودروهای زرهی را جلب کند.

این خودرو نسخه تازه‌­ای از یکی از محصولات به نام Black Alligator MMX است، که اکنون به فراخور تغییرات ظاهری که روی آن اعمال شده، با لقب عجیب Prombron Black Tiger Moon Edition معرفی شده است.

استفاده همزمان از اسامی ببر و تمساح برای محصول جدید این شرکت احتمالا به این دلیل بوده که طراحان شرکت دارتز، MMX را جانوری ترکیبی از تمساح و ببر تصور کرده‌­اند. این تصور در بدنه MMX متجلی شده چراکه قسمت‌های نارنجی به همراه قطعات فیبرکربن به رنگ مشکی، می‌­تواند تجسمی از بدن یک ببر نیرومند باشد. البته سال جدید چینی که در تقویم به عنوان سال ببر لقب گرفته هم احتمالاً در این نامگذاری بی‌­تاثیر نبوده تا نظر مشتریان اهل این کشور را به سوی این خود جلب کند.

شاسی‌بلند ضدگلوله دارتز بر پایه مرسدس‌بنز GLS

شرکت دارتز برای ساخت این خودروی زرهی از فناوری GBOL استفاده کرده است، که باعث شده وزن آن با نمونه استاندارد GLS تفاوتی نداشته باشد.

این کمپانی از اعلام جزئیات درباره مشخصات فنی MMX خودداری نموده ولی تصدیق کرده که پیشرانه 8 سیلندر مرسدس در زیر کاپوت نصب شده و بنابر سفارش مشتری، امکان تقویت آن نیز فراهم است.

با نگاه به تصاویر خودرو نمی­‌توان دستگیره درها را تشخیص داد، اما شرکت سازنده اعلام کرده که درهای خودرو دستگیره داشته که در صورت تلاش افراد غیر برای باز کردن درها، به آن‌ها شوک الکتریکی وارد می­‌کند.

شاسی‌بلند ضدگلوله دارتز بر پایه مرسدس‌بنز GLS

در این خودرو از آینه­‌های جانبی هم خبری نیست و چند دوربین برای نمایش محیط اطراف مورد استفاده قرار گرفته است. شیشه­‌های جانبی ضدگلوله هم به قابلیت تغییر حالت از شفاف به تیره مجهز شده است، که بنابر نیاز سرنشینان تنظیم می‌­شود.

در فضای کابین این خودرو شاهد حذف نمایشگرهای مرسدس و استفاده از صفحات با نشان­‌دهنده­‌های عقربه‌­ای هستیم. برای نمایش نهایت اشرافیت، در فضای داخلی MMX از مواد گران‌قیمت همچون طلا و پوست تمساح، سفره ماهی و کوسه برای تزئین قطعات مختلف استفاده شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران