• پورشه تايکان توربو S در فرمول E
  •  Porsche Taycan Formula E Safety Car
  •  Porsche Taycan Formula E Safety Car
  • پورشه تايکان توربو S در فرمول E

معرفی خودروی ایمنی فصل 2022

پورشه تایکان توربو S در فرمول E

1 بهمن 1400 10:28

فصل هشتم مسابقه فرمول E از هفته آینده و البته با تغییری مهم نسبت به فصل قبل آغاز خواهد شد، چراکه خودروی ایمنی جدیدی به ناوگان سری مسابقات مخصوص خودروهای برقی اضافه شده است.

سرعت نسل دوم خودروهای مسابقات فرمول E تنها 20 واحد بیشتر از تایکان توربو S و برابر با 280 کیلومتر برساعت خواهد بود.این خودروی جدید چیزی نیست جزء پورشه تایکان توربو S که اکنون به تجهیزات لازم برای حضور در پیست مجهز شده است. میله­‌های حفاظتی داخل کابین، کپسول اطفا حریق، صندلی‌­های مسابقه‌­ای و کمربندهای ایمنی شش نقطه‌­ای برای افزایش ایمنی سرنشینان پیش‌­بینی شده، درحالی‌که چراغ سقفی برای هدایت سایر خودروها و رنگ‌آمیزی متفاوت با انبوهی از نوارها و برچسب‌های مختلف نیز روی بدنه این خودرو دیده می­‌شود.

نکته جالب این‌که اسامی تمام یازده تیم حاضر در این رقابت و همچنین نام فرمول E و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هم روی بدنه این خودروی ایمنی نقش بسته تا نشان دهد که تایکان توربو S با چشم برابر به همه نگاه می­‌کند.

پورشه تایکان توربو S در فرمول E

برای آماده‌سازی بیشتر تایکان توربو S با کاربری جدید خود، مجموعه­‌ای از کلیدها روی کنسول میانی قرار گرفته است و یک دکمه قرمز هم روی فرمان به چشم می­‌خورد.

پورشه تایکان توربو S برای تعقیب خودروهای حاضر در مسابقات فرمول E مشکل چندانی نخواهد داشت، چراکه این خودروی برقی قدرتی برابر با 750 اسب‌­بخار در اختیار دارد، که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 2.8 ثانیه‌­ای و حداکثر سرعت 260 کیلومتر برساعت را برای آن به ارمغان آورده است. در مقام مقایسه بد نیست بدانید حداکثر سرعت نسل دوم خودروهای مسابقات فرمول E تنها 20 واحد بیشتر از تایکان توربو S و برابر با 280 کیلومتر برساعت خواهد بود.

پورشه تایکان توربو S در فرمول E

اما محصول پورشه تنها خودروی ایمنی حاضر در رقابت­‌های فرمول E نیست، چراکه ب‌ام‌و هم مدل‌های i8 کوپه و رودستر و البته یک نسخه تقویت شده از مینی را به عنوان نماینده خود به این مسابقات ارسال کرده است. این سه خودرو در مراحل مختلف رقابت که در لندن، نیویورک، سئول، مکزیکو سیتی و برخی شهرهای دیگر برگزار می­‌شود، حاضر خواهند بود.

آقای توماس لادنباخ قائم مقام بخش خودروهای مسابقه‌­ای پورشه، حضور تایکان توربو S به عنوان خودروی ایمنی در مسابقات فرمول E را نشانه‌­ای از اهمیت ایمنی و این رقابت‌ها برای شرکت پورشه دانسته است.

دیدگاه کاربران