معرفی اکسید LX ET-i

نسخه تازه‌­ای از اکسید LX به عنوان محصولی از برند زیرمجموعه چری به زودی وارد بازار روسیه خواهد شد. تریم پایه این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و انتقال نیرو به محور جلو درحال حاضر در روسیه به فروش می‌­رسد، اما تریم جدید این خودرو با پسوند LX ET-i پلاگین هیبرید، نخستین محصول هیبرید از برند اکسید خواهد بود.

درصورت کامل بودن شارژ باتری و پر بودن مخزن سوخت، اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید می‌­تواند یک هزار کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند.سامانه هیبرید این مدل با چری تیگو 8 پلاس PHEV که پارسال معرفی شد یکسان است، با این تفاوت که اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید به سامانه چهارچرخ محرک هم مجهز شده است.

در زیر کاپوت این خودروی پلاگین هیبرید چینی، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین­‌سوز با 156 اسب­‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده که نیروی خود را از طریق سیستم انتقال قدرت DHT به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. سامانه DHT یک جعبه‌دنده سه سرعته مخصوص خودروهای هیبرید بوده که مولد کشش و ژنراتور هم در آن تعبیه شده است.

موتور برقی اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید روی محور عقب قرار گرفته است، که ارتباطی با پیشرانه بنزینی نداشته و حداکثر 170 اسب‌­بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. مجموع خروجی سامانه هیبرید به 326 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر می­‌رسد. 9 حالت رانندگی برای سامانه تعریف شده و سیستم انتقال قدرت نیز قادر به ارائه یازده دنده مجازی خواهد بود.

چری اکسید LX ET-i

مجموعه باتری به ظرفیت 19.3 کیلووات ساعت در کف خودرو نصب شده است، که با یک بار شارژ کامل، نیروی لازم برای پیمودن 105 کیلومتر را فراهم می­‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو براساس اعلام سازنده و استاندارد NEDC، تنها یک لیتر در صد کیلومتر اعلام شده درحالی‌که در حالت هیبرید این عدد به 4.8 لیتر در صد کیلومتر افزایش می‌­یابد. درصورت کامل بودن شارژ باتری و پر بودن مخزن سوخت، اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید می‌­تواند یک هزار کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند.

وزن اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با 186 واحد افزایش نسبت به نسخه بنزین‌سوز، به 1656 کیلوگرم رسیده درحالی‌که شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت به ترتیب 6.8 ثانیه و 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

Exeed LX ETi

تفاوت ظاهری اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با نسخه بنزین‌­سوز تنها به نصب محل شارژ در گلگیر جلو سمت چپ خلاصه شده است.

اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید در چین با قیمت نزدیک به 24 هزار دلار عرضه خواهد شد، درحالی‌که قیمت نسخه بنزین‌­سوز بین 17 تا 22 هزار دلار تعیین شده است. انتظار می‌­رود که در آینده نزدیک، تنوع محصولات هیبرید در برندهای چری و اکسید افزایش یابد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : autoreview.ru

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید