• چري اکسيد LX ET-i
  • Exeed LX ETi
  • چري اکسيد LX ET-i

کراس‌اور هیبرید و چهارچرخ محرک از چری

معرفی اکسید LX ET-i

3 بهمن 1400 10:19

نسخه تازه‌­ای از اکسید LX به عنوان محصولی از برند زیرمجموعه چری به زودی وارد بازار روسیه خواهد شد. تریم پایه این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و انتقال نیرو به محور جلو درحال حاضر در روسیه به فروش می‌­رسد، اما تریم جدید این خودرو با پسوند LX ET-i پلاگین هیبرید، نخستین محصول هیبرید از برند اکسید خواهد بود.

درصورت کامل بودن شارژ باتری و پر بودن مخزن سوخت، اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید می‌­تواند یک هزار کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند.سامانه هیبرید این مدل با چری تیگو 8 پلاس PHEV که پارسال معرفی شد یکسان است، با این تفاوت که اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید به سامانه چهارچرخ محرک هم مجهز شده است.

در زیر کاپوت این خودروی پلاگین هیبرید چینی، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین­‌سوز با 156 اسب­‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده که نیروی خود را از طریق سیستم انتقال قدرت DHT به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. سامانه DHT یک جعبه‌دنده سه سرعته مخصوص خودروهای هیبرید بوده که مولد کشش و ژنراتور هم در آن تعبیه شده است.

موتور برقی اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید روی محور عقب قرار گرفته است، که ارتباطی با پیشرانه بنزینی نداشته و حداکثر 170 اسب‌­بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. مجموع خروجی سامانه هیبرید به 326 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر می­‌رسد. 9 حالت رانندگی برای سامانه تعریف شده و سیستم انتقال قدرت نیز قادر به ارائه یازده دنده مجازی خواهد بود.

چری اکسید LX ET-i

مجموعه باتری به ظرفیت 19.3 کیلووات ساعت در کف خودرو نصب شده است، که با یک بار شارژ کامل، نیروی لازم برای پیمودن 105 کیلومتر را فراهم می­‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو براساس اعلام سازنده و استاندارد NEDC، تنها یک لیتر در صد کیلومتر اعلام شده درحالی‌که در حالت هیبرید این عدد به 4.8 لیتر در صد کیلومتر افزایش می‌­یابد. درصورت کامل بودن شارژ باتری و پر بودن مخزن سوخت، اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید می‌­تواند یک هزار کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند.

وزن اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با 186 واحد افزایش نسبت به نسخه بنزین‌سوز، به 1656 کیلوگرم رسیده درحالی‌که شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت به ترتیب 6.8 ثانیه و 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

Exeed LX ETi

تفاوت ظاهری اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با نسخه بنزین‌­سوز تنها به نصب محل شارژ در گلگیر جلو سمت چپ خلاصه شده است.

اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید در چین با قیمت نزدیک به 24 هزار دلار عرضه خواهد شد، درحالی‌که قیمت نسخه بنزین‌­سوز بین 17 تا 22 هزار دلار تعیین شده است. انتظار می‌­رود که در آینده نزدیک، تنوع محصولات هیبرید در برندهای چری و اکسید افزایش یابد.

دیدگاه کاربران