پیکاپی آفرود با آلایندگی صفر

معرفی SCG هیدروژن بوت

3 بهمن 1400 16:28

سال گذشته تیم «اسکودریا کامرون گلیکنهاوس» (به صورت مخفف SCG) از یک پیکاپ هیدروژنی پرده‌برداری کرد که ادعا شده بود برای رقابت‌های استقامتی Baja 1000 طراحی شده است.

واضح‌ترین جلوه بصری SCG هیدروژن بوت مربوط به صندوق عقبی است که تبدیل به مخزن هیدروژن شده است.اکنون نسخه بهبودیافته‌ای از این خودرو به اسم «هیدروژن بوت» معرفی شده که قصد دارد در قالب یک مدل خیابانی عرضه شود. آن‌طور که SCG می‌گوید این محصول آینده‌نگر، با فناوری پیل سوختی برودتی ساخته می‌شود.

به نظر می‌رسد زبان اصلی طراحی مدل جدید از روی نسخه قبلی SCG Boot الهام گرفته شده که پیش‌تر قیمتی 287 هزار و 500 دلاری داشت و سال 2019 راهی مسابقات باجا 1000 شده بود.

همانطور که از نام این خودرو هم برمی‌آید، واضح‌ترین جلوه بصری آن مربوط به صندوق عقبی است که تبدیل به مخزن هیدروژن شده است. چیزی که تمام فضای عقب را اشغال کرده ولی توسط ساختار لوله‌ای فلزی محافظت می‌شود. از سویی دیگر تجهیزات مربوط به سوخت هیدروژنی نیز بخش اعظمی از فضای دوکابین آن را نیز پر کرده که این یعنی حالا فقط برای دو سرنشین فضا باقی مانده است. تایرهای A/T اکنون در معرض دید بهتری قرار گرفته‌اند.

سایر ویژگی‌های گرافیکی نیز شامل نوار زیبای LED، اسنورکل‌های دوگانه، دریچه هوای سقفی و هواکش‌های متعدد است که برای خنک کردن چنین پیشرانه‌ای به شدت به آنها نیاز است.

SCG هیدروژن بوت پیکاپی آفرود با آلایندگی صفر

در بیانیه مطبوعاتی SCG این شرکت از پیکاپ‌های برقی که به دلیل نامناسب بودن برای استفاده در ناوگان به دلیل شارژ طولانی و وزن سنگین، مشکلات فراوانی ایجاد می‌کنند نیز انتقاد کرده است. با این حال شرکت فوق معتقد است که باتری‌ها و فناوری پیل سوختی هر دو در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این شرکت قصد دارد در اواخر سال جاری میلادی با هیدروژن بوت در مسابقات باجا 100 شرکت کند که بی‌تردیدی به اولین خودروی بدون آلاینده این مسابقات تبدیل می‌شود.

دیدگاه کاربران