• بي‌واي‌دي سانگ پرو DM-i
  • بي‌واي‌دي سانگ پرو DM-i
  • BYD Song Pro DMi
  • BYD Song Pro DMi

1090 کیلومتر با یک باک

معرفی بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

4 بهمن 1400 12:15

خانواده DM-i شرکت بی‌وای‌دی چین پس از رونمایی به طرزی گسترده موردتوجه قرار گرفت. این فقط یک جلب‌توجه عادی نبود، چراکه مشتریان برای این خودرو پول واقعی خرج می‌کردند.

سانگ پرو DM-i می‌تواند با یک مرتبه سوختگیری تا 1090 کیلومتر پیمایش داشته باشد. در حال حاضر مدل‌های سانگ، سانگ پلاس و Qin و البته بسیاری از مدل‌های دیگر با تیپ DM-i معرفی شده‌اند. ولی نکته اینجاست که هیچ یک از این خودروها فعلاً موجود نیستند. چندین ماه طول می‌کشد تا برای خرید یکی از این خودروها صبر کرد.

با این حال به نظر نمی‌رسد که بی‌وای‌دی قصد توقف این پروژه را داشته باشد. چراکه اخیراً خبرهایی درباره عرضه سانگ پرو DM-i نیز به گوش می‌رسد. خودرویی که قرار است سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. این یعنی مشتریان می‌توانند تا پایان سال 2022 این خودرو را مشاهده کنند.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

اگرچه چینی‌ها می‌گویند که نسخه جدید یک پلاگین هیبریدی خواهد بود، اما درواقع آنچه بی‌وا‌ی‌دی استفاده کرده بیشتر به فناوری پیشرانه‌های دوگانه تویوتا شباهت دارد. این ساختار عملکرد پیشرانه را توسعه می‌دهد. موتور برقی نیروی لازم برای استارت و شتاب‌گیری را فراهم می‌کند. درنتیجه به صورت کلی نیاز به انرژی کمتری خواهد بود که تاثیر مستقیمی روی مصرف سوخت دارد. درست به همین دلیل است که سانگ پرو DM-i می‌تواند تا 1090 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

شتاب صفر تا صد این خودرو نیز 7.9 ثانیه اعلام شده است. این عدد برای مشتریان معمولی و خانواده‌ها یک رکورد فوق‌العاده به حساب می‌آید.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

بی‌وای‌دی که در دوره‌ای تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای برقی شده بود، به دلیل بحران جهانی اقتصاد و تراشه با کاهش فروش و تولید مواجه شد. به همین دلیل است که اکنون به شدت روی عرضه محصولات جدید خود امیدوار است.

دیدگاه کاربران