نتایج یک تحقیق آماری از پیاجیو

برند وسپا چقدر می‌ارزد؟

9 بهمن 1400 15:57

گروه Piaggio بزرگ‌ترین تولیدکننده اسکوتر و موتورسیکلت در اروپا، یکی از پرچم‌داران جهانی این صنعت است. پیاجیو مجموعه‌ای از برندهای مختلف دنیا از جمله آپریلیا، موتو Guzzi و البته وسپا را نیز در اختیار دارد.

اصالت و متمایز بودن طراحی محصولات در کنار فرهنگی که این نماد ایتالیایی در ذهن مخاطبان ایجاد کرده، منجر به ایجاد احساسات قوی در مشتریان آن شده است. اکنون این شرکت نتایج یک تحقیق جدید را منتشر کرده است، که به ارزش برند قوی وسپا می‌پردازد. طبق این تحقیق در حال حاضر مجموع ارزش برند Vespa چیزی حدود 906 میلیون یورو یا معادل یک میلیارد دلار برآورد شده است.

یافته‌های این گزارش که توسط Interbrand دسته‌بندی شده، نشان می‌دهد که وسپا در سطح جهانی به لطف ترکیبی عالی از طراحی، سبک زندگی و میراث ایتالیایی توانسته به اقبالی درخشان دست پیدا کند.

اینتربرند برای تعیین ارزش مالی برند وسپا از روش‌های منحصربه‌فرد ارزیابی استفاده کرد، که شامل مجموعه جامعی از منابع، داده‌های بازار و مطالعات کمی در 10 بازار اصلی جمع‌آوری شده بود. جالب است بدانید متمایز بودن در صنعت موتورسیکلت‌سازی که به اصالت و متمایز بودن طراحی محصولات نسبت داده می‌شود و البته سنتی که این نماد ایتالیایی را در ذهن مخاطب جای داده، یکی از جنبه‌های اصلی کمک‌کننده به امتیاز کل قدرت برند Vespa بود. چراکه این عوامل منجر به ایجاد احساسات قوی در مشتریان آن شده است.

پیاجیو و ارزش برند وسپا

به طور کلی، وسپا به تقاضاهای مشتریان خود احترام می‌گذارد و با تمام وجود از این اقدام لذت می‌برد، چیزی که فراتر از سودآوری ارزیابی شده است. برای بسیاری از مردم دنیا، وسپا مظهر فرهنگ ایتالیایی است و نمادی جاودانه به حساب می‌آید که الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان بوده است. اسکوترهای وسپا علاوه بر مزایای یک موتورسیکلت دوست‌داشتنی، یک ارتباط عاطفی کلیدی با مشتریان نیز ایجاد می‌کند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران