• ثبت رکورد توليد چهل ميليون دستگاه فورد F-150
  • ثبت رکورد توليد چهل ميليون دستگاه فورد F-150

14 نسل با پیاپ محبوب آمریکایی

ثبت رکورد تولید چهل میلیون دستگاه فورد F-150

9 بهمن 1400 16:50

شرکت فورد به نقطه عطف مهمی در تاریخ فعالیت خود رسیده، چراکه آمار تولید سری F به عنوان یکی از محبوب­‌ترین خودروهای پیکاپ جهان، از مرز 40 میلیون دستگاه عبور کرده است.

یکی از تغییرات بنیادین که در طول زندگی فورد سری F اتفاق افتاده، عرضه پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو با فناوری هیبرید اکوبوست است.نسل اول فورد سری F نخستین بار در سال 1948 به جهانیان معرفی شد و همچنان روی خط تولید قرار دارد. خانواده سری F در طول 40 سال گذشته همواره به عنوان پرفروش‌­ترین خودروی ایالات متحده شناخته می­‌شود.

اما لقب پرافتخار چهل میلیون‌امین دستگاه از سری F، به یک دستگاه فورد F-150 ترمور مدل 2022 رسیده است، که با رنگ نقره‌­ای Iconic تزئین شده و به خریدار اهل تگزاس تحویل خواهد شد.

سری F که اکنون در چهاردهمین نسل به حیات خود ادامه می‌­دهد، از یک وانت نیم تنی به یک پیکاپ باری قدرتمند با ویژگی­‌های مشترک با خودروهای لوکس تبدیل شده است.

یکی از تغییرات بنیادین که در طول زندگی فورد سری F اتفاق افتاده، عرضه پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو با فناوری هیبرید اکوبوست است، که 430 اسب­‌بخار قدرت و 773 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. در صورت تجهیز این مدل به ژنراتور Pro Power، چهار خروجی 120 ولتی و یک خروجی 240 ولت هم به پیکاپ آمریکایی اضافه می­‌شود که قابلیت‌های کاربردی آن را افزایش خواهد داد.

ثبت رکورد تولید چهل میلیون دستگاه فورد F-150

امسال قرار است یک تحول مهم دیگر هم درمورد سری F رخ دهد، چراکه نسخه برقی F-150 با لقب Lightning در اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. این نسخه بسته به تریم انتخابی، بین 426 تا 536 اسب­‌بخار قدرت ارائه می‌دهد، درصورتی‌که گشتاور همواره 1050 نیوتن‌متر خواهد بود.

شعاع حرکتی نیز بین 368 تا 480 کیلومتر اعلام شده است. یکی دیگر از ویژگی­‌های جالب نسخه Lightning از فورد سری F، قابلیت تامین برق برای منزل تا سقف 9 ساعت است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران