آماده برای رالی در برف

معرفی پول‌استار 2 نسخه Arctic Circle

17 بهمن 1400 13:54

شرکت پول‌استار (Polestar) زیرمجموعه ولوو است و بر ساخت خودروهای برقی متمرکز است. به تازگی این شرکت نسخه‌ای خاص از پول‌استار 2 را معرفی کرده است.

ارتفاع این مدل 30 میلی‌متر بیش‌تر از مدل تولیدی است و بر رینگ‌های 19 اینچی OZ پوشیده شده با تایرهای زمستانی، سوار شده است.در حالی که نسخه تولیدی پول‌استار 2 بر مسیر جاده‌ای تمرکز دارد و سیستم تعلیق آن پایین‌تر و سفت‌تر است، نسخه Arctic Circle کاملاً برعکس است. ارتفاع این مدل 30 میلی‌متر بیش‌تر از مدل تولیدی است و بر رینگ‌های 19 اینچی OZ پوشیده شده با تایرهای زمستانی، سوار شده است. این تایرهای 245/35R19 کم‌تر از 490 میخ در هر تایر دارند.

پول‌استار 2 نسخه Arctic Circle بر اساس موتور دوگانه برد بلند (Long Range Dual Motor) ساخته شده و از چندین جهت ارتقا یافته است؛ میراگراهای سه طرفه Öhlins، حدود 30 درصد نرم‌تر از مجموعه استاندارد عمل می‌کنند. همچنین ترمز‌های چهار پیستونه برمبو از پکیج اختیاری پرفورمنس است.

پول‌استار 2 نسخه Arctic Circle

وجه اشتراک نسخه Arctic Circle و Experimental این است که هر دو قدرت بیش‌تری را نسبت به پول‌استار 2 معمولی تولید می‌کنند. نسخه جدید دارای دو موتور الکتریکی است و به طور کلی 469 اسب‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

با وجود قطعاتی مانند چراغ‌های اضافه و صفحه فییرکربنی برای محافظت از زیر خودرو، این لیفت‌بک الکتریکی کمی تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد.

پول‌استار 2 نسخه Arctic Circle

برای پول‌استار 2 نسخه Arctic Circle، یک بند در قسمت پشتی و یک بیل برفی از جنس فیبرکربن در بخش بار در نظر گرفته شده است. داخل کابین، صندلی‌های Recaro در جلو قرار دارند که با رنگ ذغالی پوشیده شده‌اند. بدنه نیز با دو رنگ سفید و خاکستری مات، کامل شده است.

در حال حاضر سوئدی‌ها برنامه‌ای برای تولید نسخه Arctic Circle ندارند و ایده ساخت آن برای شرکت در رالی زمستانی بود. Joakim Rydholm، مهندس ارشد شاسی شرکت، از قهرمان‌های مسابقات رالی بوده و در ساخت این خودرو از تجربه‌هایش به خوبی بهره گرفته است.

دیدگاه کاربران