کراس‌اوری بار قابلیت پیمایش 1000 کیلومتر

ورود استارت‌آپ نروژی به بازار خودروهای برقی

17 بهمن 1400 15:24

نام Fresco اولین بار در سال 2019 شنیده شد؛ یک استارت‌آپ مربوط به خودروهای برقی در نروژ است، که نام آن به مهندس Jacque Fresco اشاره دارد. این استارت‌آپ، یک سدان الکتریکی جدید را با نام  Fresco Reverie در سال 2019 به نمایش گذاشت. اکنون این شرکت پس از چندین سال غیبت، طراحی جدیدی را برای یک خودرو الکتریکی متفاوت با برد 1000 کیلومتری، ارائه کرد.

این خودرو با نام Fresco XL شناخته می‌شود و قابلیت پیمایش 1000 کیلومتر دارد و می‌تواند 8 نفر را حمل کند.این خودرو با نام Fresco XL شناخته می‌شود و با طرحی شبیه به خودروهای کراس‌اور، می‌تواند 8 نفر را حمل کند. طراحی آن را می‌توان به یک ماوس جادویی اپل با چراغ‌ها تشبیه کرد. اما درباره طراحی فضای داخلی چیزی مشخص نیست و فقط می‌دانیم که می‌توان تمامی صندلی‌ها را جمع کرد و فضا را به حداکثر رساند.

در حالی که این خودرو تنها در یک ویدیو معرفی شد و فقط مدل سه‌بعدی آن به نمایش درآمد، اما شرکت برای آن سفارش ثبت می‌کند. هر پیش‌سفارش 1140 دلار قیمت دارد و قیمت نهایی خودرو حدود 112,860 دلار تخمین زده می‌شود.

اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری اعلام نشده، اما این شرکت ادعا می‌کند که خودرو جدید قابلیت vehicle to load (V2L) را دارد و سلول‌های بسته باتری برای حداکثر کردن ذخیره‌سازی، روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

ورود استارت‌آپ نروژی به بازار خودروهای برقی

این خودرو الکتریکی از دو موتور نیرو می‌گیرد که هر کدام مربوط به یک محور است و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی سخت (مانند نروژ) طراحی خواهد شد.

این خودرو زیبا به نظر می‌رسد و ارقام اعلام شده نیز جالب هستند؛ اما این شرکت برای عرضه محصول خود راه طولانی‌ای را در پیش دارد. طبق صفحه مجازی شرکت، آن‌ها فقط شش نفر نیروی کار دارند!

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران