عملیات نجات با سوپراسپرت تولید محدود

ورود لایکن به ناوگان اورژانس دوبی

17 بهمن 1400 15:43

نیروی پلیس دوبی، چندین خودروی سوپراسپرت و لوکس را در اختیار دارد. اکنون نوبت به ناوگان امدادرسانی بخش درمان این کشور رسیده است، تا یک سوپراسپرت بسیار کمیاب را به استخدام خود درآورد.

با توجه به اینکه تنها 7 دستگاه لایکن تولید شده، احتمال دارد عضو جدید ناوگان آمبولانس دوبی همان خودرویی باشد که قبلاً در پلیس ابوظبی خدمت کرده بود.این سوپراسپرت عجیب که نخستین بار در نمایشگاه خودرو قطر در سال 2013 به جهانیان معرفی شد، چیزی نیست جز لایکن محصول شرکت W Motors که در فاصله سال‌های 2013 تا 2017 در تیراژ بسیار محدود تولید شد. این شرکت با جمعی از مهندسان اهل لبنان و ایتالیا در دوبی آغاز به‌کار نمود، هرچند که شاسی و پیشرانه ساخت آلمان بود و در ایتالیا مونتاژ می‌­شد. البته لایکن فضای لازم برای جابجا کردن بیماران یا افراد حادثه دیده را ندارد، ولی بنابر اعلام مسئولان، قرار است در سایر موقعیت‌­های اضطراری بکار گرفته شود.

بدنه این خودرو با روکش سفید و قرمز تزئین شده تا در نگاه اول به عنوان امبولانس شناخته شود. علاوه‌براین یک جمله تبلیغاتی در مورد زندگی در شهر دوبی نیز روی بدنه نقش بسته است.

نکته جالب اینکه لایکن در اواسط سال 2019 به استخدام ناوگان پلیس شهر همسایه دوبی یعنی ابوظبی درآمد. با توجه به اینکه تنها 7 دستگاه لایکن تولید شده، احتمال دارد عضو جدید ناوگان آمبولانس دوبی همان خودرویی باشد که قبلاً در پلیس ابوظبی خدمت کرده بود.

ورود لایکن به ناوگان اورژانس دوبی

نیروی حرکتی لایکن از پیشرانه 3.7 لیتری توئین توربوشارژ شش سیلندر تامین شده است، که 740 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه PDK متصل شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 2.8 ثانیه و 395 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

رینگ‌های آلومینومی 19 و 20 اینچی در محورهای جلو و عقب با تایرهای 255/35 ZR 19 و 335/30 ZR 20  از سری P Zero ساخت میشلن، ترمزهای کامپوزیت سرامیک با قابلیت تهویه و کالیپرهای شش پیستون آلومینیومی و چیدمان مک­‌فرسون و مولتی‌لینک در تعلیق جلو و عقب، سایر ویژگی‌­های فنی این خودروست.

بد نیست بدانید لایکن در سال 2017 در هفتمین قسمت از سری فیلم سریع و خشمگین حضور داشته است.

قیمت 3.4 میلیون دلاری لایکن در زمان عرضه، آن را به سومین سوپراسپرت گران جهان تبدیل کرده بود. یکی از عوامل موثر در قیمت بالای این خودرو، استفاده از 440 الماس به مجموع وزن 15 قیراط در چراغ‌های جلوی آن است.

دیدگاه کاربران