شرکت کوروس در سال 2007 و با هدف حضور در بازار اروپا آغاز بهکار نمود. نیمی از سهام این شرکت در اختیار چری قرار داشت، اما پس از بروز برخی مشکلات که اختلال در فعالیت این شرکت را به همراه آورد، گروه بائوننگ از اواخر سال 2017 مالک 63 درصد از سهام این برند شده است.
به واسطه این مسائل، در سالهای اخیر از کوروس بیخبر بودیم، اما این برند قصد دارد مرحله تازهای از فعالیت خود را آغاز نماید. نخستین محصول در دوران جدید، یک کراساور میانسایز به نام 7 است که نخستین بار در نمایشگاه پکن 2020 معرفی شد.
طراحی بدنه کوروس 7
این خودرو براساس کانسپت MILE II و روی شاسی بسط داده شده از مدل 5 شکل گرفته است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای کوروس 7 به ترتیب 4.679، 1.897، 1.679 و 2.72 متر اعلام شده است.
فرم بدنه کوروس 7 از خطوط و فرمهای هیجانی به دور مانده ولی در عین حال با سایر خودروهای همرده قابل رقابت است. فرم مثلثی چراغهای جلو که با نوار عمودی به پایین سپر متصل شده به همراه طرح یکپارچه و البته نه چندان بزرگ جلوپنجره، طرحی قابل قبول از نمای جلو را به نمایش گذاشته است.
در نمای جانبی با رینگهای خاکستری و رنگ مشکی ستون انتهایی مواجه هستیم، که باعث شده سقف از بدنه جدا به نظر برسد. در نمای عقب هم چراغ دوقسمتی و فرم عضلانی گلگیر عقب جلب نظر میکند.
کابین و امکانات کوروس 7
فضای کابین کوروس 7 هم با تاثیر از خطوط مستقیم عمودی و افقی طراحی شده و مواردی قابل توجه همچون نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی با فرم عمودی، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی و خروجیهای نواری سیستم تهویه را به همراه دارد.
صفحه پشت آمپر این خودرو قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به مسیریاب، پخش موسیقی، تماس تلفنی، سامانه دستیار ADAS و پایش نقاط کور را دارد. رابط کاربری نمایشگر اطلاعات سرگرمی به نام Mr.Q نیز از ارتباط اپل کارپلی و اندروید اتو و تبادل دوطرفه اطلاعات نمایشگر با سیستم اندروید پشتیبانی میکند.
روکش چرم ناپا، گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین در 8 و 4 جهت، ماساژور صندلی راننده، سیستم AQS تصفیه هوای کابین با فیلتر N95، بخشی از تجهیزات رفاهی کوروس 7 خواهد بود.
مشخصات فنی کوروس 7
کوروس 7 با پیشرانه 1.6 یا 1.8 لیتری توربوشارژ قابل انتخاب خواهد بود، که هردو از فناوری زمانبندی دریچه سوپاپ و تزریق مستقیم سوخت بهرهمند هستند. خروجی پیشرانه 1.6 لیتری برابر با 204 اسببخار قدرت و 280 نیوتنمتر اعلام شده است، درحالیکه این ارقام برای پیشرانه 1.8 لیتری به ترتیب 231 اسببخار و 300 نیوتنمتر خواهد بود. صرفنظر از پیشرانه، کوروس 7 تنها با جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه تر اتوماتیک عرضه میشود.
سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو به صورت مستقل مکفرسون و در محور عقب به صورت مولتیلینک طراحی شده است. کوروس اعلام کرده که سیستم فرمان برقی مدل 7 را نیز از شرکت بوش تامین کرده است.
براساس اعلام سازنده، پیشرانههای این خودرو موفق به دریافت استاندارد آلایندگی VI چین شدهاند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : netcarshow.com