دی‌اس و معرفی دوباره کانسپت E-Tense

شرکت خودروسازی DS زیرمجموعه گروه استلانتیس است و در تولید خودروهای پرفورمنس الکتریکی تخصص دارد. این شرکت، قهرمانی مسابقات فرمول E را در دو فصل متوالی کسب کرد و با پشتوانه بر این پیروزی‌ها، اکنون کانسپت جدیدی را با نام E-Tense Performance ارائه کرده است.

کانسپت E-Tense براساس یک شاسی فیبرکربنی محکم و سیستم به کار رفته در خودروی فرمول E تک‌سرنشین، ساخته شده است.البته این کانسپت را قبلاً در سال 2016 و در جریان نمایشگاه خودروی ژنو دیده بودیم، اما به نظر می‌رسد نسخه 2022 از آن یک قدم دیگر به تولید نزدیک شده است.

کانسپت E-Tense براساس یک شاسی فیبرکربنی محکم و سیستم به کار رفته در خودروی فرمول E تک‌سرنشین، ساخته شده است. یک موتور الکتریکی در قسمت جلو و یک موتور الکتریکی دیگر در عقب تعبیه شده تا مجموعا 815 اسب‌بخار قدرت و 8000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

ظرفیت باتری کانسپت E-Tense به 600 کیلووات‌ساعت می‌رسد و DS می‌گوید که فقط از بازتولید نیرو برای ترمزگیری استفاده خواهد شد؛ اما برای ایمنی بیش‌تر، هنوز هم سیستم ترمز با دیسک و لنت در نظر گرفته می‌شود‌.

باتری این کانسپت، بخش مهمی است و توسط TotalEnergies و شرکت تابع آن، یعنی Saft، ساخته شده است. این مشارکت یک سیستم خنک‌کننده کامل را برای سلول‌ها ایجاد کرده که با تکنولوژی‌های اخیر تفاوت دارد.

مدیرعامل DS پرفورمنس، Thomas Chevaucher، می‌گوید که این ایده برای یافتن راه‌هایی در خصوص کاهش هزینه‌ها، آسان‌سازی تولید و اجرای مدل‌های تولیدی است‌. او ادامه داد که نسل‌های بعدی E-TENSE از این پیشرفت‌ها سودمند خواهند شد.

قهرمانان فرمول E با نام‌های Jean-Eric Vergne و Antonio Felix da Costa از ماه فوریه سال 2022، به نوبت فرمان E-Tense را برای توسعه بیش‌تر آن در دست می‌گیرند. اطلاعات عملکرد واقعی نیز پس از آن مشخص خواهد شد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید