• آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • آلفارومئو توناله 2023
  • 2023 Alfa Romeo Tonale
  • 2023 Alfa Romeo Tonale

کراس‌اوری جدید با پیشرانه هیبریدی

معرفی آلفارومئو توناله 2023

20 بهمن 1400 11:32

بعد از مدل استلویو، آلفارومئو دومین کراس‌اور خود را رونمایی کرد. این کراس‌اور جمع‌وجور که توناله - Tonale - نام دارد، از سه ماهه اول سال 2023 به عنوان نخستین محصول پلاگین-هیبرید این برند وارد بازار آمریکا خواهد شد.

طراحی آلفارومئو توناله

در نمای جلوی توناله شاهد جلوپنجره مشابه با سایر محصولات آلفارومئو هستیم، که در کنار چراغ‌های LED با دیلایت­‌های سه­‌گانه قرار گرفته است. در بخش عقب نیز چراغ باریک سرتاسری قابل تشخیص است، که جزئیاتی مشابه با چراغ‌های جلو دارد. طرح رینگ‌های آلفارومئو توناله هم به محصولات کلاسیک این برند شباهت دارد.

آلفارومئو توناله 2023

کابین و امکانات آلفارومئو توناله

در فضای کابین آلفارومئو توناله با صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی با رابط کاربری Uconnect 5 مواجه هستیم. این سامانه از بروزرسانی نرم‌­افزاری، ارتباط بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین ارتباط خانه هوشمند و ماشین از طریق آلکسا، پشتیبانی می­‌کند.

آلفارومئو توناله به صورت استاندارد به فهرست گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی مجهز شده است، که از میان آن‌ها می‌­توان به کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری و تشخیص عابرپیاده، دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقطه کور و تشخیص عبور از پشت خودرو اشاره کرد.

با پرداخت مبلغ اضافه، مشتریان می‌­توانند فناوری سطح 2 خودران با قابلیت هدایت در ترافیک را نیز دریافت کنند.

آلفارومئو توناله 2023

مشخصات فنی آلفارومئو توناله

آلفارومئو توناله در ایالات متحده با دو پیشرانه قابل انتخاب خواهد بود. نخستین گزینه، پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ پلاگین-هیبرید است که قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می­‌دهد، درحالی‌که یک موتور برقی با 121 اسب‌­بخار قدرت هم روی محور عقب قرار گرفته تا خروجی مجموعه را به 272 اسب­‌بخار برساند.

آلفارومئو توناله 2023

این مجموعه پلاگین-هیبرید در کنار باتری 15.5 کیووات ساعت لیتیوم-یون قرار گرفته است، که براساس تخمین مسئولان آلفارومئو، شعاع حرکتی 48 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می­‌کند. شارژ باتری این خودرو از طریق شارژر سطح 2 در مدت 2 ساعت و نیم انجام می‌­شود.

گزینه دیگر برای خریداران آلفارومئو توناله، پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است، که 256 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک، به تمام چرخ‌ها ارسال می‌­کند.

نکته مهم این‌که آلفارومئو توناله در بازار اروپا با پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید-خفیف یا موتور دیزل قابل انتخاب خواهد بود.

آلفارومئو توناله در ایالات متحده در سه تریم عرضه خواهد شد. تریم پایه یا اسپرینت تنها با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ قابل انتخاب است، درحالی‌که تریم میانی یا Ti را با هر دو پیشرانه بنزینی یا پلاگین-هیبرید می­‌توان انتخاب کرد. کامل‌ترین نسخه یعنی ولوچی هم تنها با پیشرانه پلاگین-هیبرید قابل خریداری است.

قیمت و زمان عرضه آلفارومئو توناله

آلفارومئو قصد دارد هر نمونه از توناله را به همراه یک توکن غیرقابل معاوضه یا NFT عرضه نماید که تمام اطلاعات خودرو شامل رنگ بدنه و مشخصات فنی را به ثبت برساند. با هربار مراجعه خودرو به مراکز سرویس، اطلاعات این NFT بروزرسانی شده و تاریخچه خودرو به مرور شکل می‌­گیرد. البته هنوز مشخص نیست آلفارومئو برای این NFT با کدام شرکت همکاری خواهد کرد اما شرکت در این برنامه برای مشتریان اجباری نخواهد بود.

قیمت توناله هنوز اعلام نشده است، ولی یک منبع مطلع در آلفارومئو به motor1.com اظهار نموده که قیمت این محصول بین 30 تا 50 هزار دلار تعیین خواهد شد.

دیدگاه کاربران
Amirsam 1400/11/20
طراحی جلوش چه بده -_- انگار بی‌ام‌‌و ها رو ریختن تو آلفارومئو ها. :)
پاسخ
0
0
0