• موتورسيکلت برقي تريومف TE-1
  • موتورسيکلت برقي تريومف TE-1
  • موتورسيکلت برقي تريومف TE-1
  • موتورسيکلت برقي تريومف TE-1
  • موتورسيکلت برقي تريومف TE-1
  • موتورسيکلت برقي تريومف TE-1

موتورسیکلت برقی با قابلیت پیمایش 160 کیلومتر

آغاز تست‌های تریومف TE-1

25 تیر 1401 15:13

حدود دو ماه پیش بود که تریومف اعلام کرد آزمایش روی نمونه اولیه موتورسیکلت برقی TE-1 را تکمیل کرده است. این محصول به‌عنوان اولین موتور برقی شرکت به طور طبیعی می‌بایست انتظارات زیادی را برآورده کند.

تریومف ادعا می‌کند موتورسیکلت TE-1 با یک بار شارژ قابلیت پیمایش حدود 160 کیلومتر را دارد.تریومف TE-1 در مشارکت با مرکز مهندسی ویلیامز یا WAE به عنوان مغز متفکر تیم فرمول یک ویلیامز طراحی شده است و البته قرار نیست به تولید انبوه برسد، اما فناوری­‌های جدید این حوزه را به معرض نمایش گذاشته است.

فریم شاسی از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به محصولات استارت‌آپ‌هایی شباهت دارد، که در سال‌های اخیر معرفی شده‌­اند. اما بخش فنی این‌ محصول حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد، مجموعه‌­ای شامل باتری 15 کیلووات ساعت که قدرت را به چرخ عقب ارسال کند.

تریومف تست‌های فنی این موتورسیکلت برقی را آغاز کرده است. حال سؤال این است که تریومف از تمام آزمایش‌های مربوط به TE-1 چه درسی گرفته است؟

موتورسیکلت برقی تریومف TE-1

اولین مساله بررسی قدرت TE-1 است، حداکثر به 175 اسب‌بخار می‌رسد. این یک خروجی فوق‌العاده برای یک موتور به حساب می‌آید ولی در نهایت باید به این موضوع برسیم که وزن آن نیز حدود 220 کیلوگرم شده است. شرکت می‌گوید از نظر ابعاد و فیزیک می‌توان آن را با مدل Street Triple مقایسه کرد، اما از نظر ارگونومی و هندسه توزیع وزن بیشتر شبیه به Speed Triple شده است.

تریومف ادعا می‌کند موتورسیکلت TE-1 با یک بار شارژ قابلیت پیمایش حدود 160 کیلومتر را دارد؛ مانند تمام موتورسیکلت‌های برقی، میزان پیمایش تابعی از فاکتورهای گوناگون است. حرکت سریع و تهاجمی و پیمایش مدام روی تپه‌ها نتایج متفاوتی را در بحث پیمایش ثبت می‌کنند.

تریومف TE-1 صفر تا صد را در 3.6 ثانیه می‌پیماید. حتی گفته شده است که شتاب صفر تا 160 کیلومتر برساعت آن حدود 6 ثانیه است. تا این لحظه هنوز هیچ عدد رسمی برای سرعت نهایی منتشر نشده است. با این حال می‌دانیم که باتری‌های آن طی 20 دقیقه حدود 80 درصد شارژ می‌شوند. البته هنوز مطمئن نیستیم که از چه سیستم شارژی برای رسیدن به این عدد استفاده می‌شود. احتمالاً یک نوع شارژ سریع از نوع DC.

موتورسیکلت برقی تریومف TE-1

هنوز چند سؤال مهم باقی مانده است. ظرفیت باتری‌ها چقدر است؟ زمان شارژ 100 درصد چقدر است. شارژ معمولی (غیر از سریع) چقدر طول می‌کشد؟

در مرحله تست نهایی، شرکت از برندون پاش قهرمان مسابقات دیتونا 200 برای راندن آن دعوت کرد. پاش در توصیف تریومف ET-1 گفت: «پاسخ آن به گاز دادن باورنکردنی است. گشتاور بسیار بالا و در دسترس است. برای من به‌عنوان یک راکب، تجربه فوق‌العاده‌ای بود.»

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران