• ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو
  • ام‌جي 5 اسکورپيو

تزریق ژن اسپرت به سدان چینی

معرفی ام‌جی 5 اسکورپیو

19 اسفند 1400 14:44

24 سال پس از پایان استفاده شرکت فورد از نام اسکورپیو، یک خودروساز چینی به فکر استفاده از این نام برای یکی از محصولات خود افتاده است، که البته هیچگونه ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با ساخته‌­های شرکت فورد ندارد.

درواقع شرکت ام‌جی که یکی از زیرمجموعه­‌های شرکت سایک است، نسخه اسپرت از مدل 5 را با لقب اسکورپیو رونمایی کرده است. نسخه استاندارد این سدان 4.7 متری تقریباً یکسال و نیم پیش معرفی شد، اما خودروساز چینی اعلام نموده که نسخه اسکورپیو را برای جلب نظر مشتریان جوان که بودجه کمی در اختیار دارند، ساخته است.

طراحی ام‌جی 5 اسکورپیو

نمای جلو به واسطه جلوپنجره بزرگ تغییر کرده است، درحالی‌که در نمای عقب نیز شاهد نصب چراغ‌های جدید، باله بزرگ و خروجی چهارگانه اگزوز هستیم. خبر خوش این‌که خروجی­‌های مذکور مصنوعی نبوده و کاربردی است. سایز شیشه عقب هم یک و نیم برابر شده و نور بیشتری برای سرنشینان عقب تامین می­‌کند.

ام‌جی 5 اسکورپیو

کابین و امکانات ام‌جی 5 اسکورپیو

نمایشگرهای مرکزی و پشت آمپر به ابعاد 12.3 اینچ با نسخه استاندارد مشابه است، ولی طرح فرمان و اهرم تعویض دنده در نسخه اسکورپیو تغییر کرده است. طرح پوشش داخلی درها و نحوه قرارگیری دستگیره داخلی نیز در اسکورپیو متفاوت از ام‌جی 5 استاندارد است.

سانروف، سیستم صوتی یاماها و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، از مهمترین تجهیزات استاندارد ام‌جی 5 اسکورپیو به شمار می­‌آید.

ام‌جی 5 اسکورپیو

مشخصات فنی ام‌جی 5 اسکورپیو

در زیر کاپوت ام‌جی 5 اسکورپیو، همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ Mega Tech قرار گرفته است، که در مدل استاندارد ام‌جی 5 هم وجود دارد، با این تفاوت که فشار سامانه تا 350 بار افزایش یافته و دریچه اگزوز هم مورد بازبینی قرار گرفته است. همین تغییرات باعث شده خروجی پیشرانه از 173 اسب­بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور در حالت استاندارد، به 181 اسب­‌بخار و 285 نیوتن‌متر افزایش یابد.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ام‌جی 5 اسکورپیو به قفل دیفرانسیل الکترونیکی مجهز است و شاسی آن هم تقویت شده.

ام‌جی 5 اسکورپیو

قیمت و برنامه عرضه ام‌جی 5 اسکورپیو

ام‌جی فعلاً قیمت 5 اسکورپیو را اعلام نکرده است، ولی انتظار داریم که با رقم برابر یا بیش از 16 هزار دلار مواجه باشیم، عددی که برای کامل‌ترین تریم از ام‌جی 5 استاندارد تعیین شده است.

ام‌جی 5 اسکورپیو تا قبل از پایان بهار 2022 در چین عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران