• اعلام تاسيس کارخانه پژو در پاکستان

شروع کار با 2008

اعلام تاسیس کارخانه پژو در پاکستان

28 اسفند 1400 18:32

به نظر می­‌رسد که پژو شریک تازه‌­ای در غرب آسیا پیدا کرده است، چراکه خودروساز فرانسوی اعلام نموده که به همراه شریک خود در کشور پاکستان به نام لاکی موتور (Lucky Motor Corporation)، هشت نمایندگی در شش شهر را برپا نموده است.

علاوه‌بر 2008، عرضه مدل‌های 3008 و 5008 نیز به عنوان محصولات آینده پژو در پاکستان، قطعی شده است.نخستین ثمره شراکت جدید فرانسوی‌ها در پاکستان، نسل دوم پژو 2008 است، خودرویی که در سال 2019 رونمایی شده و اکنون در پاکستان مونتاژ خواهد شد. احتمال دارد که نسخه برقی این خودرو نیز در آینده نزدیک در پاکستان تولید شده و به فروش برسد. علاوه‌براین عرضه مدل‌های 3008 و 5008 نیز به عنوان محصولات آینده پژو در پاکستان، قطعی شده است.

هشت نمایندگی پژو در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور، فیصل آباد، سیالکوت و گوجرانواله واقع شده است و در زمینه فروش و خدمات پس از فروش فعالیت خواهند کرد، اما تولید در تاسیسات کراچی انجام خواهد شد.

پژو اعلام نموده که 2008 را با پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر با 131 اسب­‌بخار قدرت در پاکستان تولید خواهد کرد. اگر برنامه تولید نسخه برقی از 2008 نیز عملی شود، انتظار می‌­رود که با مجموعه باتری به ظرفیت 50 کیلووات ساعت همراه شود و 134 اسب‌­بخار قدرت در اختیار داشته باشد.

اعلام تاسیس کارخانه پژو در پاکستان

آقای آصف ریزوی مدیرعامل شرکت لاکی موتور ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با پژو به عنوان نخستین خودروی اروپایی ساخت پاکستان، از اراده این شرکت برای ادامه همکاری با گروه استلانتیس خبر داده است.

مدیر اجرائی شرکت پژو یعنی خانم لیندا جکسون نیز از این همکاری جدید و ایجاد اشتغال در صنعت خودروسازی پاکستان ابراز خوشنودی کرده و بازار رو به رشد شاسی‌­بلندهای کلاس B و C در پاکستان را فرصتی عالی برای شرکت پژو دانسته است.

دیدگاه کاربران