مونتاژ گلوری 500 با نام جدید لاماکو فلو
عرضه گلوری 500، کراساور ارزانقیمت دانگ فنگ، در بازار کشورمان قطعی شده است. شرکت آرین پارس موتور، قرار است این خودروی نسبتا اقتصادی را با نام جدید فلو (FLO) به بازار کشورمان بیاورد.

از آنجایی که خودروی فلو، در رده پایینتری نسبت به محصولات لاماری قرار دارد، شرکت آرین پارس موتور نیز تصمیم گرفته تا این خودرو را تحت برند جدید لاماکو (LAMACO) عرضه کند.
طراحی بدنه خودروی لاماکو فلو
ابعاد بدنه دانگفنگ 500 به گونهای است که این خودرو را در قامت یک کراساور جمعوجور نشان میدهد. جلوپنجره عریض و چراغهای کشیده جلو که تا روی گلگیر جلو امتداد یافته، مواردی است که در برخی محصولات دیگر دانگفنگ نیز مشاهده کردهایم. حجمپردازی روی نمای جانبی و نمای عقب که به دور از شلوغی طراحی شده، فرمی قابل قبول را پدید آورده است.

چراغهای عقب این خودرو کاملاً روی درب صندوق نصب شده، امری که مشابه آن در دانگفنگ ix5 یا همان «دیگنیتی بهمن موتور» نیز قابل مشاهده است. البته این نکته را فراموش نکنیم که دانگفنگ، هر دو خودروی iX5 و Glory 500 را در بازار چین، تحت یک برند مشترک با نام فنگون (FENGON) عرضه کرده و دلیل تشابه زبان طراحی این دو خودرو، شاید به همین موضوع برگردد.
طول خودرو | 4385 میلیمتر |
---|---|
عرض خودرو | 1850 میلیمتر |
ارتفاع خودرو | 1645 میلیمتر |
فاصله محوری | 2655 میلیمتر |
وزن خالص | 1470 کیلوگرم |
سایز رینگ | 215/60R17 |
حجم باک | 50 لیتر |
*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.
کابین و امکانات لاماکو فلو در ایران
داشبورد لاماری فلو در مجموع طرحی ساده ولی درخور کلاس این محصول دارد، که به واسطه نمایشگر بالای داشبورد، چهار خروجی دایرهای سیستم تهویه و فرمان سه شاخه با فرم دیکات، تاحدی از یکنواختی فاصله گرفته است.
637850168954261395.jpg)
براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت آرین پارس موتور، خودروی لاماکو فلو، با امکانات و تجهیزات زیر، تحویل خریداران ایرانی میشود:
. سیستم ترمز چهار چرخ دیسکی
. سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
. سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز (EBD)
. سانروف پانورامیک
. ایربگ راننده و سرنشین جلو
. اتصال صندلی کودک
. قفل مرکزی/ فعل کودک
. سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP/ESC)
. عایق حرارتی موتور
. سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)
. سیستم کنترل حرکت در سربالایی (MAC)
. سیستم ضد سرقت الکترونیکی (ایموبلایزر)
. کمربندهای ایمنی پیش کشنده صندلی های جلو
. چراغ روشنایی در روز (Day Light)
. سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS)
. ترمز پارک برقی (EPB)
. سیستم توقف خودکار (Auto Hold)
. دوربین دید عقب
. پوشش چرمی صندلی ها
. قابلیت جمع شدن صندلی های عقب
. خروجی برق ۱۲ ولت
. کنسول میانی چرمی به همراه Cup Holder
. مجهز به Power Windows
. سنسور نور و باران
. فرمان برقی (EPS)
. سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)
. تزیینات داخلی کروم
. فرمان دی کات چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع
. تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ های جلو
. تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)
. کلیدهای دسترسی سیستم صوتی روی فرمان
. چراغ LED عقب
. استارت دکمه ای (Push Botton)
. نمایشگر لمسی 8.8 اینچی با پورت USB و AUX
. چراغ مه شکن عقب
. کامپیوتر سفری 3.5 اینچی
. تنظیم برقی آینه های جانبی
. سنسور تشخیص مانع عقب
. سیستم تهویه مطبوع
. تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت
. مسیریاب و Mirror Link
. تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 2 جهت
. سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو
. چراغ مطالعه سلفی سرنشینان جلو و عقب
. اسپویلر عقب
مشخصات فنی لاماکو فلو
با اینکه لاماکو فلو، به موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده اما نوع این موتور و همچنین خروجی قدرت و گشتاور آن، کاملا با موتور استفاده شده برای لاماری ایما، متفاوت بوده و یک پله پایینتر از آن است:
کد موتور | SFG15TA |
---|---|
نوع موتور | 1.5 لیتر توربو |
حداکثر قدرت | 148 اسب بخار |
حداکثر گشتاور | 220 نیوتن متر |
آلایندگی | یورو 5 |
گیربکس | CVT |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | پیچشی غیرمستقل |
*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : باما