اسب سرکش به سلطه خود ادامه می‌دهد

فورد ماستنگ پرفروش‌ترین خودروی اسپرت 2021

28 فروردین 1401 10:51

هرچند مهندسان فورد در حال طراحی نسل جدید ماستنگ هستند، اما به نظر می­‌رسد که مدل فعلی به این سادگی حاضر به تحویل تاج و تخت و خروج از میدان نباشد. براساس آماری که توسط S&P Global Mobility منتشر شده، این خودروی اسپرت آمریکایی موفق شده بیش از تمام خودروهای این رده، نظر مشتریان را به سوی خود جلب نماید.

لذت رانندگی با فورد ماستنگ در کنار طراحی منحصربه‌فرد، پیشرانه‌­های هیجان‌­انگیز و علاقمندان وفادار این خودرو، باعث موفقیت آن برای هفتمین سال پیاپی شده است.آمار تولید فورد ماستنگ در سال 2021 تقریباً 70 هزار دستگاه بوده، که 76 درصد از این میزان، در خاک ایالات متحده به فروش رسیده است. در میان بازارهای صادراتی، سه کشور نیوزیلند، برزیل و کره جنوبی با سهم به ترتیب 54.3، 37.3 و 16.6 درصد، بیشتر از سایرین به این خودروی اسپرت توجه نشان داده­اند.

البته موفقیت فورد ماستنگ در سال‌های اخیر، روندی ممتد بوده چراکه اکنون برای هفتمین سال متوالی به عنوان پرفروش‌­ترین خودروی اسپرت جهان شناخته می­‌شود. البته همچون هر عضو دیگری از صنعت خودروسازی، سال 2020 برای ماستنگ نیز خوش­یمن و بدون مشکل نبود، چراکه فروش آن در ایالات متحده با کاهش 19 درصدی مواجه شده است و به 13.986 دستگاه رسید. البته این مورد هم باعث نشد فورد ماستنگ لقب خود به عنوان پرفروش‌­ترین خودروی عضلانی آمریکا را از دست بدهد.

در آن زمان، دوج چلنجر و شورولت کامارو با فروش به ترتیب 11.124 و 6710 دستگاه، در پشت سر محصول فورد قرار گرفتند.

همان‌طور که در ابتدای مطلب عنوان شد، روند طراحی نسل جدید ماستنگ در حال تکمیل بوده و این خودرو با پیشرانه درون­‌سوز 8 سیلندر و جعبه‌دنده اتوماتیک با مدل 2024 معرفی خواهد شد.

کومار گالوترا یکی از مدیران شرکت فورد، اعتقاد دارد که سواری با فورد ماستنگ برای علاقمندان این خودرو در سراسر جهان، حس آزادی را به ارمغان می‌­آورد. به نظر وی، لذت رانندگی با فورد ماستنگ در کنار طراحی منحصربه‌فرد، پیشرانه‌­های هیجان‌­انگیز و علاقمندان وفادار این خودرو، باعث موفقیت آن برای هفتمین سال پیاپی شده است.

دیدگاه کاربران