• جگوار XE
  • جگوار XE
  • جگوار XE
  • جگوار XE
  • جگوار XF
  • جگوار XF
  • جگوار XF
  • جگوار XF

برای مشتریان اروپایی

معرفی نسخه 300 Sport از جگوار XE و XF

7 اردیبهشت 1401 18:26

باور آن‌که ظرف سه سال آینده، هیچ مدلی از جگوار با پیشرانه درون­‌سوز تولید نخواهد شد، کمی سخت به نظر می­‌رسد اما خودروساز بریتانیایی که در مالکیت تاتا موتورز قرار دارد، از برنامه‌­ریزی قطعی برای انجام این اقدام از سال 2025 خبر داده است.

قیمت تریم پایه از جگوار XE 300 Sport در بریتانیا، 42,345 پوند تعیین شده است.تا زمان قطع تولید مدل‌های درون­‌سوز، نسخه هیبرید از محصولات جگوار به مشتریان پیشنهاد می­‌شود. در همین راستا، نسخه 300 Sport از مدل‌های XE و XF برای عرضه در بازار اروپا تدارک دیده شده است.

در قلب این محصولات، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 296 اسب­‌بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که برای XE300 Sport، شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه­‌ای فراهم کرده است. با توجه به وزن بیشتر XF300 Sport، شتاب صفر تا صد این مدل روی رقم 6.1 ثانیه قرار می­‌گیرد.

نیروی پیشرانه در هر سه مدل از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک به تمام چرخ‌ها منتقل می­‌شود. حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

جگوار XE

رینگ‌های 20 اینچی با طرح جدید، چندین رنگ متالیک و روغنی برای بدنه شامل دو رنگ سفارشی خاکستری Carpathian و نقره‌­ای Silicon، مهمترین تغییرات ظاهری درنظر گرفته شده برای سری 300 Sport است.

در کابین XE از تریم آلومینیوم Monogram استفاده شده است، درحالی‌که در فضای داخلی XF، قطعات خاکستری ذغالی براق جلب نظر می­‌کند. روکش فلزی برای پدال‌های پشت فرمان و زیرپای راننده را نیز نباید از قلم انداخت.

با پرداخت مبلغ بیشتر، مدل‌های سدان به سقف پانوراما با قابلیت باز شدن، مجهز خواهند شد، درحالیکه در نسخه استیشن‌واگن، این سقف به صورت شیشه ثابت طراحی شده است.

جگوار XE

همچون سایر محصولات جگوار، نسخه 300 Sport از مدل‌های XE و XF نیز به دستیار صوتی آمازون آلکسا مجهز شده‌اند، که تحت رابط کاربری Pivi Pro  سیستم اطلاعات سرگرمی عمل می­‌کند.

قیمت تریم پایه از جگوار XE 300 Sport در بریتانیا، 42,345 پوند تعیین شده است درحالی‌که این رقم برای نسخه‌­های سدان و استیشن‌واگن از XF 300 Sport به ترتیب 47,730 و 49,005 پوند خواهد بود.

دیدگاه کاربران