پس از یک وقفه چندساله، شرکت Wiesmann سازنده خودروهای اسپرت، با پروژه Thunderball که همان عطر و طعم کلاسیک دارد، به بازار برگشته است.
”منبع تغذیه موتورهای برقی باتری 83 کیلووات ساعتی 800 ولتی است. با شارژ کامل باتری میتوان تا 500 کیلومتر با این خودرو پیمایش داشت. “اغلب علاقهمندان ویزمن را به خاطر استفاده از پیشرانه بامو میشناسند، اما نکته مهم درباره پروژه تاندربال این است که نه فقط پیشرانه باواریاییها برای آن نصب نشده است، بلکه اساساً هیچ قوای محرکه درونسوزی روی آن دیده نمیشود. چراکه تاندربال یک خودروی برقی است.
نکته جالب دیگر این خودرو استفاده از دو موتور برقی برای آن است. برخلاف تصور این دو موتور، تاندربال را تبدیل به یک اسپرت دو محور نکردهاند. چراکه هر دو موتور در قسمت عقب آن برای افزایش تواناییهای میدانی، تعبیه شدهاند. این اولین خودروی روباز برقی دیفرانسیل عقب دنیا نیست. چراکه تسلا رودستر نیز با همین ساختار انتقال قدرت تولید میشود.
ویزمن تاندربال با الهام عمیق از سبک و سیاق طراحی سنتی، نسخههای قبلی شرکت را یادآور شده است. مانند جلوپنجره تخممرغی که مدل معروف MF5 V10 را دوباره زنده کرده است. طراحی چراغهای گرد دوبل نیز از همین مدل الهام گرفته شده است.
کاپوت تاشو نیز یک اشاره واضح به مدلهای قبلی ویزمن دارد. در حالی که فضای داخلی اکنون با استفاده از امکانات مدرن مانند نمایشگر لمسی بزرگ و صندلیهای لمسی، حس و حالی بهروز دارند.
ویزمن میگوید اعداد و ارقام تاندربال میتواند خوشحالکننده باشد، چراکه خروجی نهایی آن 671 اسببخار قدرت و 1100 نیوتنمتر گشتاور است. این خروجی برای پیمودن شتاب صفر تا صد این رودستر 1700 کیلوگرمی در 2.9 ثانیه کافی به نظر میرسد.
منبع تغذیه موتورهای برقی باتری 83 کیلووات ساعتی 800 ولتی است. با شارژ کامل باتری میتوان تا 500 کیلومتر با این خودرو پیمایش داشت.
هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان و قیمت فروش ویزمن تاندربال منتشر نشده است. با این حال میدانیم که کار ساخت موتورهای برقی آن که توسط شرکت Gecko آلمانی انجام میشود، آغاز شده است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com