• کاميون‌هاي برقي ولوو
  • کاميون‌هاي برقي ولوو
  • کاميون‌هاي برقي ولوو
  • کاميون‌هاي برقي ولوو

اضافه شدن 3 مدل جدید به خانواده برقی‌ها

آغاز فروش کامیون‌های برقی ولوو

16 اردیبهشت 1401 12:10

بازوی سازنده خودروهای سنگین شرکت ولوو یعنی ولوو تراکز، سه مدل FH , FM و FMX را معرفی کرده است. هرچند سبد محصولات تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد، اما برند سوئدی اکنون بیشترین تنوع مدل خودروهای سنگین برقی در اروپا را در اختیار دارد.

ولوو اعلام کرده که پیش از آغاز فروش رسمی کامیون‌های برقی، 1100 سفارش از 20 کشور جهان دریافت نموده است.مدل‌های FH و FM برای حمل و نقل منطقه‌­ای با شعاع کمتر طراحی شده است، درحالی‌که FMX قابلیت عبور از مسیرهای ناهموار را دارد و می‌­تواند در کاربری­‌های متنوع بکار گرفته شود.

ولوو اعلام کرده که پیش از آغاز فروش رسمی کامیون‌های برقی، 1100 سفارش از 20 کشور جهان دریافت نموده، ضمن­ این‌که تعدادی درخواست کتبی نیز به این شرکت ارسال شده است.

آقای راجر آلم مدیرعامل شرکت ولوو تراکز، آغاز فروش کامیون‌های برقی را نقطه عطف مهمی در تاریخ فعالیت این شرکت دانسته و از ابراز تمایل مشتریان برای خرید این محصولات خبر داده است.

البته ولوو پیش از این هم کامیون برقی تولید کرده است، چراکه مدل‌های FL و FE با ظرفیت به ترتیب 16 و 27 تن در سال 2019 از سوی این شرکت معرفی شده و در مصارف داخل شهری همچون حمل زباله یا جابجایی بار در فواصل کوتاه در سوئد مورد استفاده قرار می‌­گیرند.

کامیون‌های برقی ولوو

ولوو FL به باتری 100 کیلووات ساعت مجهز شده و می­‌تواند در شعاع 300 کیلومتر حرکت کند، درحالی‌که ولوو FE با وجود باتری 300 کیلووات، به علت وزن بیشتر نمی­‌تواند بیشتر از 200 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

البته ولوو VNR که در دسامبر 2020 با ظرفیت باتری متنوع معرفی شد، به ایالات متحده صادر شده است و شعاع حرکتی بین 240 تا 370 کیلومتر را ارائه می­‌کند.

با احتساب مدل‌های قبلی و سه مدل جدید، تعداد کامیون‌های برقی ولوو به شش می‌­رسد، اما این برند سوئدی قصد دارد تا سال 2030، نیمی از کامیون‌های تولیدی خود را با پیشرانه برقی بسازد.

دیدگاه کاربران