تبدیل پورشه 911 به آفرودر واقعی

شرکت تیونینگ Russell Built Fabrication در نمایشگاه SEMA سال 2019 با عرضه پورشه 911 نسخه Baja همه را شگفت‌زده کرد. این خودرو وارد پروسه تولید شد و حالا راسل بیلت با یک پروژه دیگر روی پورشه 911 بازگشته است. نام آن Safari Sportsman نام دارد.

زیر فریم عقب، بازوهای فولادی نصب شده است. در محور جلو نیز شاهد مجموعه‌ای سنگین از تغییرات هستیم که شامل صفحه‌های فولادی و یک بازوی قابل تنظیم از برند EXE-TC می‌شود.این پروژه تیونینگ روی تیپ 964 پورشه فوق اجرا شده است. 911 سافاری اسپرتس‌من در مقایسه با نسخه باجا در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد. اما خبر خوب این است که تیونینگ جدید مملو از به‌روزرسانی‌های جذاب‌ است.

راسل بیلت کل سیستم تعلیق را یک بار دیگر طراحی کرده است. زیر فریم عقب، بازوهای فولادی نصب شده است. بخش‌هایی از فنربندی به‌ویژه در قسمت بایپس‌ها، از برند King Shocks استفاده شده است. این بهینه‌سازی شامل افزایش فاصله محوری هم می‌شود تا این بخش از 911 جدید معادل 25 سانتی‌متر بیشتر باشد.

در محور جلو نیز شاهد مجموعه‌ای سنگین از تغییرات هستیم که شامل صفحه‌های فولادی و یک بازوی قابل تنظیم از برند EXE-TC می‌شود. جالب اینجاست که پورشه فوق با قابلیت تغییر در صفحات زاویه کمبر ساخته شده است.

تبدیل پورشه 911 به خودروی آفرود

از نظر بصری، این 911 با کیت بدنه عریض، ظاهری تنومند پیدا کرده است و این کمک می‌کند که قطعات آفرودی به راحتی روی آن سوار شوند.

شرکت راسل بیلت پکیج سافاری اسپرتس‌من را برای کار با پیشرانه استاندارد نسخه 964 طراحی کرده است. با این حال تضمین داده شده که مشتریانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌تواند شاهد تبدیل پیشرانه 3.8 لیتری به 4 لیتری با قدرت 400 اسب‌بخاری باشند. حتی این امکان وجود دارد که خریدار ساختار گیربکس را نیز سفارشی‌سازی کند.

تبدیل پورشه 911 به خودروی آفرود

ازجمله ملزومات مربوط به آفرود که روی این 911 دیده می‌شوند می‌توان به چراغ‌‌ها و مه‌شکن‌های ویژه آفرود، باربند فیبر کربنی، بست تایر زاپاس روی سقف و گارد روی سپر جلو اشاره کرد. هم‌چنین در داخل کابین صندلی‌های مخصوص رالی، یک کمپرسور هوا و سیستم تهویه در نظر گرفته شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com