تیونینگ پورشه تایکان توربو S و 911 توربو S توسط برابوس

شرکت برابوس با اعمال برخی تغییرات بر دو محصول پورشه، قلب علاقمندان این برند را به تپش واداشته است. دو مدل موردنظر، تایکان توربو S و 911 توربو S هستند که پس از این تحولات، به خودرویی بسیار بهتر تبدیل شده‌­اند.

تغییرات برابوس برای پورشه 911 توربو S

پورشه 911 توربو S در هر دو فرم کوپه و روباز، تحت برنامه P38S-720 مورد تقویت قرار گرفته و خروجی پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر این خودرو، با 70 و 100 واحد افزایش در قدرت و گشتاور، به 720 اسب‌­بخار و 900 نیوتن‌متر رسیده است. با انتخاب برنامه P38S-820، خروجی پیشرانه به 820 اسب­‌بخار قدرت و 950 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می‌­یابد.

در هر دو پکیج، نرم‌­افزار پیشرانه، نحوه تزریق سوخت و فشار بوست توربوشارژ مورد تغییر قرار می­‌گیرد.

تغییرات برابوس برای پورشه 911 توربو S

در کنار تقویت پیشرانه، ظاهر خودرو هم به واسطه نصب قطعات آیرودینامیک در نمای جلو، تغییر کرده ضمن ­اینکه براساس اعلام برابوس، از میزان نیروی رو به بالا که در سرعت‌های زیاد بر محور جلو وارد می­‌شود نیز کاسته شده است.

باله عقب، رینگ‌های 21 و 22 اینچی و چهار خروجی اگزوز به قطر 100 میلی‌متر از جنس اینکونل، سایر تغییرات ظاهری برابوس برای پورشه 911 توربو S خواهد بود.

خریداران این محصول می‌­توانند تریم قطعات فیبرکربن داخل کابین را با ظاهر مات یا براق سفارش دهند.

تغییرات برابوس برای پورشه تایکان توربو S

اما تغییرات برابوس برای پورشه تایکان، تنها به موارد ظاهری محدود شده هرچند که این قطعات فیبرکربنی هم، نیروی رو به بالا بر محور جلو را کاهش می­‌دهند. در بخش عقب بدنه هم باله عقب سه تکه و دیفیوزر عقب نصب شده است، که کارکردی مشابه دارند.

تغییرات برابوس برای پورشه تایکان توربو S

برابوس در استفاده از قطعات فیبرکربن برای تزئین بدنه پورشه تایکان دست و دلبازی به خرج داده و از این ماده برای ساخت قطعات حاشیه دوربین جلو و کنار رکاب‌­های جانبی استفاده کرده است.

رینگ‌های 22 اینچی 10 پره، سیستم تعلیق تطبیق‌­پذیر با قابلیت کاهش ارتفاع تا 20 میلی‌متر، پدال‌های آلومینیومی، تریم قطعات فیبرکربن و استفاده از رنگ سبز روشن برای تزئین برخی قسمت‌های کابین، سایر تغییرات درنظر گرفته شده توسط برابوس برای پورشه تایکان توربو S است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com