شرکت برابوس با اعمال برخی تغییرات بر دو محصول پورشه، قلب علاقمندان این برند را به تپش واداشته است. دو مدل موردنظر، تایکان توربو S و 911 توربو S هستند که پس از این تحولات، به خودرویی بسیار بهتر تبدیل شدهاند.
تغییرات برابوس برای پورشه 911 توربو S
پورشه 911 توربو S در هر دو فرم کوپه و روباز، تحت برنامه P38S-720 مورد تقویت قرار گرفته و خروجی پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر این خودرو، با 70 و 100 واحد افزایش در قدرت و گشتاور، به 720 اسببخار و 900 نیوتنمتر رسیده است. با انتخاب برنامه P38S-820، خروجی پیشرانه به 820 اسببخار قدرت و 950 نیوتنمتر گشتاور افزایش مییابد.
در هر دو پکیج، نرمافزار پیشرانه، نحوه تزریق سوخت و فشار بوست توربوشارژ مورد تغییر قرار میگیرد.
در کنار تقویت پیشرانه، ظاهر خودرو هم به واسطه نصب قطعات آیرودینامیک در نمای جلو، تغییر کرده ضمن اینکه براساس اعلام برابوس، از میزان نیروی رو به بالا که در سرعتهای زیاد بر محور جلو وارد میشود نیز کاسته شده است.
باله عقب، رینگهای 21 و 22 اینچی و چهار خروجی اگزوز به قطر 100 میلیمتر از جنس اینکونل، سایر تغییرات ظاهری برابوس برای پورشه 911 توربو S خواهد بود.
خریداران این محصول میتوانند تریم قطعات فیبرکربن داخل کابین را با ظاهر مات یا براق سفارش دهند.
تغییرات برابوس برای پورشه تایکان توربو S
اما تغییرات برابوس برای پورشه تایکان، تنها به موارد ظاهری محدود شده هرچند که این قطعات فیبرکربنی هم، نیروی رو به بالا بر محور جلو را کاهش میدهند. در بخش عقب بدنه هم باله عقب سه تکه و دیفیوزر عقب نصب شده است، که کارکردی مشابه دارند.
برابوس در استفاده از قطعات فیبرکربن برای تزئین بدنه پورشه تایکان دست و دلبازی به خرج داده و از این ماده برای ساخت قطعات حاشیه دوربین جلو و کنار رکابهای جانبی استفاده کرده است.
رینگهای 22 اینچی 10 پره، سیستم تعلیق تطبیقپذیر با قابلیت کاهش ارتفاع تا 20 میلیمتر، پدالهای آلومینیومی، تریم قطعات فیبرکربن و استفاده از رنگ سبز روشن برای تزئین برخی قسمتهای کابین، سایر تغییرات درنظر گرفته شده توسط برابوس برای پورشه تایکان توربو S است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com