شرکت ماهیندرا به تازگی دو خبر بیربط را به صورت همزمان اعلام کرده است. نخستین مورد، معرفی محصول جدید این شرکت یعنی اسکورپیو-N است که به عنوان دومین نسل از محصول قدیمی این شرکت وارد میدان میشود. این خودرو که سابقه تولید آن به بیست سال پیش بازمیگردد، قرار بود زمانی در مشارکت با GAZ در روسیه هم مونتاژ شود، که البته این برنامه لغو شد.
”پس از چهارمین بروزرسانی اسکورپیو که در سال 2017 اتفاق افتاد، نوبت به نسخه جدید این خودرو رسیده است.“پس از چهارمین بروزرسانی اسکورپیو که در سال 2017 اتفاق افتاد، نوبت به نسخه جدید این خودرو رسیده، هرچند که مدل قبلی با نام اسکورپیو کلاسیک به حیات خود ادامه خواهد داد. با توجه به معدود تصاویری که از اسکورپیو-N منتشر شده، میتوان دریافت که این خودرو تاحد زیادی به طراحی نسل قبل وفادار باقیمانده است.
دو پیشرانه 2 لیتری بنزینسوز و 2.2 لیتری توربودیزل به همراه جعبهدنده دستی، برای اسکورپیو-N قابل سفارش خواهد بود. نکته مهم اینکه گیربکس خودکار هم برای نخستین بار برای این خودرو ارائه شده است.
انتظار داریم که در کابین اسکورپیو-N با پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر لمسی مرکزی مواجه باشیم، هرچند که فعلاً تصویری از این بخش در دسترس نیست.
اما دومین خبر مهم از ماهیندرا، اعلام همکاری این شرکت با فولکسواگن است. خودروساز هندی قصد دارد در آینده نزدیک از پلتفرم ماژولار MEB برای ساخت خودروهای برقی استفاده کند. پیشرانه برقی، مجموعه باتری و سایر بخشهای مورد نیاز هم شامل این همکاری میشود. تولید محصولات برقی ماهیندرا از سال 2025 آغاز خواهد شد، اما مدلهای کانسپت در جولای امسال رونمایی میشوند.
مهمترین فایده احتمالی این همکاری برای فولکسواگن، افزایش تولید تجهیزات خودروهای برقی خواهد بود، که میتواند کاهش قیمت این قطعات را به همراه بیاورد. البته ماهیندرا نخستین مشتری پلتفرم و قطعات خودروهای برقی فولکسواگن نیست، چراکه فورد و یک شرکت آلمانی به نام e.GO Mobile AG هم قصد دارند از پلتفرم MEB استفاده کنند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru