• زاگاتو موسترو بارکتا
  • Mostro Barchetta Zagato
  • Mostro Barchetta Zagato
  • زاگاتو موسترو بارکتا
  • زاگاتو موسترو بارکتا
  • زاگاتو موسترو بارکتا
  • زاگاتو موسترو بارکتا

اثری هنری برای 5 کلکسیونر

معرفی زاگاتو موسترو بارکتا

10 خرداد 1401 12:07

زاگاتو Mostro را یادتان می‌آید؟ خودرویی که سال 2015 با قلب مازراتی و تولید محدود 5 دستگاه رونمایی شد. دقیقاً هفت سال بعد، این طراح ایتالیایی نسخه جدیدی از این اسپرت خاص را با نام زاگاتو Mostro Barchetta باز هم با پیشرانه مازراتی تولید کرده است.

درست مانند موسترو استاندارد، ویرایش بارکتا نیز در 5 دستگاه تولید خواهد شد. نسخه بارکتا تقریباً شبیه موسترو معمولی به نظر می‌رسد. این چیزی بدی نیست. چراکه طراحی اصلی آن از مازراتی 450S Coupé Zagato سال 1957 الهام گرفته شده است. علاوه بر عدم وجود سقف که مسلماً نقش بزرگی در تعادل دارد، موسترو بارکتا با یک دستکاری عمیق روی قسمت عقب و البته تمام پنل‌های بدنه ظاهر شده است.

تردیدی نیست که دنیای خودرو از سال 2015 به این سو تغییرات فراوانی را تجربه کرده است. بر همین اساس زاگاتو در مدل 2022 نیز پیشرانه‌های جدیدتری از مازراتی را ارائه می‌دهد. پیشنهاد اولیه پیشرانه 4.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل تنفس طبیعی با 414 اسب‌بخار قدرت است. گزینه قوی‌تر 3 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربو با 621 اسب‌بخار قدرت نیز در دسترس است. این همان چیزی است که پیش‌تر روی مازراتی MC20 نصب شده بود.

زاگاتو موسترو بارکتا

در هر دو نسخه، پیشرانه با ساختار موتور وسط و با توزیع وزن 50-50 روی یک شاسی 1200 کیلوگرمی نصب می‌شود. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی ترتیبی کاملاً مسابقه‌ای منتقل می‌شود. نکته جالب اینکه روی این خودرو کنترل کشش الکترونیکی وجود ندارد.

موسترو بارکتا روی شاسی‌ یک‌پارچه فیبر کربنی با اتصالات کامپوزیتی سوار شده است. ازجمله بخش‌های جالب طراحی آن می‌توان به قرارگیری مخزن سوخت در زیر سیستم تعلیق عقب اشاره کرد. بد نیست بدانیم تایرهای جلو و عقب زاگاتوی جدید به ترتیب 255.40 و 295.35 میلی‌متری هر دو جفت 19 اینچی هستند.

زاگاتو موسترو بارکتا

درست مانند موسترو استاندارد، ویرایش بارکتا نیز در 5 دستگاه تولید خواهد شد. مدل ابتدایی آن در جشنواره Villa d’Este فروخته شد. مانند قبل، 4 نفر دیگر نیز همگی از مشتریان کلکسیونر زاگاتو هستند.

دیدگاه کاربران