• بروزرساني هيونداي ونيو براي بازار هند

همراه با تغییرات ظاهری و امکانات جدید

بروزرسانی هیوندای ونیو برای بازار هند

15 خرداد 1401 18:40

هیوندایی ونیو در سال 2019 معرفی شد و در دو نسخه متفاوت در آسیا و آمریکا به فروش می‌­رسد. یکی از نکات جالب درباره این خودرو، اختلاف طول بدنه در نسخه­‌های متفاوت است، به نحوی که مدل آسیایی و آمریکایی 4.04 متر بوده ولی طول نسخه بازار هند، 3.995 متر است.

طراحی جدید چراغ‌های جلو و عقب، نوار اتصال چراغ‌های عقب، سپرها و جلوپنجره، چهره این خودرو را تا حدی تغییر داده است.اکنون نخستین تصاویر از مدل بروزرسانی شده هیوندای ونیو برای بازار هند در اختیار رسانه‌­ها قرار گرفته، بدون آنکه اطلاعات بیشتری انتشار یابد. طراحی جدید چراغ‌های جلو و عقب، نوار اتصال چراغ‌های عقب، سپرها و جلوپنجره، چهره این خودرو را تا حدی تغییر داده است. هیوندای وعده کرده که ونیو  N Line را نیز به همراه کیت بدنه اسپرت روانه بازار کند.

هنوز تصویر کلی از فضای داخلی هیوندای ونیو منتشر نشده است، اما در مدل جدید شاهد صفحه پشت آمپر دیجیتال، افزایش قابلیت‌های نمایشگر مرکزی و تنظیم دومرحله­‌ای پشتی صندلی­‌های عقب هستیم.

مشخصات فنی مدل جدید هیوندای ونیو نسبت به مدل‌های قبلی بدون تغییر باقیمانده و همچنان پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی یا 1.5 لیتری توربودیزل CRDi که به ترتیب 83 و 100 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کنند، به همراه جعبه‌دنده دستی برای این خودرو درنظر گرفته شده است. البته موتور یک لیتری توربوشارژ T-Gdi با 120 اسب­‌بخار قدرت به همراه جعبه‌دنده دستی بدون کلاچ iMT یا گیربکس خودکار را هم می­‌توان سفارش داد.

بروزرسانی هیوندای ونیو برای بازار هند

نکته جالب این‌که همچنان از قرار دادن ترکیب پیشرانه دیزل با جعبه‌دنده خودکار در هیوندای ونیو خبری نیست، درحالی‌که همتای این خودرو یعنی کیا سونت، با چنین ترکیبی هم به فروش می­‌رسد.

صرف‌نظر از پیشرانه و جعبه‌دنده، نیروی هیوندای ونیو تنها به محور جلو منتقل می‌شود هرچند که در مدل جدید، امکان انتخاب یکی از سه حالت رانندگی نرمال، اقتصادی و اسپرت فراهم شده است، که توسط اهرم در کنسول میانی فعال خواهد شد.

نسخه بروزرسانی شده از هیوندای ونیو برای بازار هند در 16 ژوئن رونمایی می‌شود. تغییرات احتمالی برای ونیو در سایر بازارهای جهان نیز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران